SAN FRANCISCO. Facebook sa chce stať miestom pre online predaj. Preto spúšťa platformu, ktorá umožní firmám jednoducho založiť si online predajne prístupné cez Facebook alebo Instagram, oznámil v utorok prevádzkovateľ najznámejšej sociálnej siete na svete.
Predajcovia tiež budú môcť propagovať svoj tovar prostredníctvom video live streamu. Projekt by mal pomôcť predovšetkým malým firmám prežiť koronakrízu, povedal zakladateľ a šéf Facebooku Mark Zuckerberg pre DPA.
"O toto som mal záujem už dlhší čas, ale s príchodom ochorenia Covid-19 sa to stalo kritickým a urgentným," uviedol Zuckerberg. "Mnoho malých firiem krachuje, nevedia, ako sa zachrániť." Dodal, že mnoho z týchto firiem sa chystá ísť online vôbec prvýkrát.
Firmy nebudú platiť za vytvorenie e-shopov, ale za služby s nimi spojené, ako je fakturovanie či platobné služby, budú účtované poplatky, tie sú však z veľkej časti len na pokrytie nákladov upozornil Zuckerberg.
Primárnym biznisom pre Facebook je však reklama, uviedol Zuckerberg. Obchodná platforma dá Facebooku prístup k údajom o správaní zákazníkov.
"Budeme vidieť, s ktorými obchodmi prichádzate to interakcie, aké produkty vás zaujímajú, čo kupujete a podobne," povedal Zuckerberg. Aktuálne sa nepočíta s funkciou zdieľania týchto informácií s priateľmi a nikto okrem používateľa, obchodu a Facebooku sa k nim nedostane.