Na jednej strane stojí sieť, ktorá má know-how a chce sa rozvíjať. Na druhej strane je podnikateľ, ktorý by rád rozbehol vlastný biznis, ale buď nemá nápad, alebo mu chýba odvaha skočiť do vody sám. A tak spoja sily na základe franchisingu.

Najznámejšími konceptmi franchisingového podnikania sú zahraničné reťazce rýchleho občerstvenia ako McDonald’s či Subway.
K vlastnej reštaurácii týchto značiek sa môže dostať uchádzač, ktorý po zvládnutí prísnych podmienok získa ich licenciu. (Výnimkou je Burger King, ktorý exkluzivitu na rozvoj siete na slovenskom trhu udelil spoločnosti AmRest.)
Príchod ďalších svetových značiek na Slovensko je limitovaný, pretože rozhoduje veľkosť trhu. Po franchisingu však siahajú aj pôvodné slovenské koncepty, ktoré v ňom vidia spôsob, ako rásť na domácom trhu a expandovať do zahraničia.
Franchising počas korony
Minit Slovakia má s franchisingom dvadsaťročné skúsenosti a vo svojej sieti predajní s pečivom má v súčasnosti zhruba 250 franchisingových prevádzok.
„Je to o centrálnej podpore a riešeniach pripravených na kľúč, o eliminovaní rizík, ktoré súvisia so samotným podnikaním,“ vysvetľuje výkonný riaditeľ Ladislav Ambrovics výhody franchisingu.
Aj Minit a jeho partneri museli reagovať na koronakrízu a reštrikčné opatrenia. Deväťdesiat percent prevádzok síce ostalo zatvorených, no v krátkom čase spustili okienkový predaj.