Príchod pandémie znamenal nápor zákazníkov v kamenných obchodoch aj v internetovom predaji potravín. Obchodníci museli rýchlo vyriešiť zvýšené hygienické požiadavky, dostatok tovaru i pracovníkov.
O tom, ako vyzerá podnikanie v čase koronakrízy, a o rozvojových plánoch hovorí pre INDEX výkonný riaditeľ Tesco Slovensko Martin Kuruc.
V rozhovore sa dočítate:
- Ako zareagovali na prudké zvýšenie záujmu
- Za aký čas dokázali naplniť sklady ako pred Vianocami
- Odkiaľ získali nových zamestnancov
- Prečo niekedy online zásielka nedorazila
- Ako plánujú expandovať
Po vypuknutí krízy sa zákazníci vo veľkom zásobovali. Najväčší problém bol nedostatok droždia. Prečo ste naň nezaviedli kvóty?
Hlavne v prvých týždňoch bol zákaznícky dopyt v niektorých kategóriách extrémny. Záujem bol najmä o základné potraviny ako múka, cukor, cestoviny, strukoviny. Zaujímavý bol nárast predaja vitamínov, ovocia a, samozrejme, dezinfekčných prostriedkov.
Droždie sa stalo akoby symbolom celej krízy. Záujem oň bol násobný a bolo ťažké zabezpečiť jeho dostupnosť. Aj keby sme pri ňom zaviedli kvóty, zďaleka by sme nepokryli dopyt, takže sme zento postup nezvolili.
Potom sa však stalo aj to, že si niekto vzal 24 kociek droždia a iným zákazníkom neostalo.
Od začiatku sme apelovali na zákazníkov, aby nakupovali zodpovedne, to čo potrebujú. Tak ako sa celá krajina spoliehala na zodpovednosť obchodníkov, my sme na ňu vyzývali zákazníkov.