BRATISLAVA. Takmer 70 percent ľudí je ochotných zdieľať svoj profil na sociálnej sieti, aby získali zľavu pri online nakupovaní. Vyplýva to z globálneho prieskumu kyberbezpečnostnej spoločnosti Kaspersky.
Podobný podiel respondentov by tak spravil aj pre nájdenie priateľov, s ktorými stratili kontakt.
Aj pre získanie práce či lepší prenájom
Pre získanie vysnívanej práce a pre získanie prístupu k exkluzívnym zážitkom je ochotných zdieľať svoj profil okolo 60 percent respondentov a pre zrýchlené vybavenie cestovnej kontroly či pre zabezpečenie miesta pre dieťa v prvotriednej škole by to spravila viac ako polovica.
Takmer polovica respondentov by tiež zdieľala svoj profil pre zabezpečenie lepšieho prenájmu bytu či domu a okolo 40 percent respondentov by tak urobilo pre udelenie víz do inej krajiny či pre zrýchlené vybavenie zákazníka na zabezpečenie úveru.
Ako však spoločnosť upozornila, vďaka zapojeniu sa do online prieskumu môže spotrebiteľ získať zľavu na obľúbenú značku, čo však môže viesť aj k tomu, že daná spoločnosť o ňom získa viac informácií, než by spotrebiteľ chcel.
Aké sú odporúčania
Na ochranu online i offline súkromia odporúča spoločnosť dávať si pozor, ktoré osobné informácie ľudia zdieľajú online.
"Aj keď sú stránky sociálnych médií navrhnuté tak, aby nás povzbudzovali k zdieľaniu informácií s ostatnými, existuje riziko, že akékoľvek informácie, ktoré zverejníte, sa môžu dostať do nesprávnych rúk," uviedla spoločnosť.
Dodala, že aj po skončení používania aplikácie či online služby radí vymazať účet aj jeho históriu. Spoločnosť tiež odporúča používať spoľahlivé bezpečnostné riešenia.