Na otázky ohľadne poistenia v súvislosti s pandémiou odpovedá Štefan Fajnor, riaditeľ pre neživotné poistenie v sprostredkovateľskej spoločnosti FinGO.sk.
Môže človek v súčasnosti využiť poistenie storna, ak sa pre koronavírus bojí vycestovať do zahraničia, zájazd si zaplatil ešte pred vypuknutím pandémie a pripoistil si ho v poisťovni?
Poistenie storna kryje finančné škody spôsobené nečakanými okolnosťami, ktoré vám bránia nastúpiť na zájazd, dovolenku, využiť letenku a podobne. Ale aj poistenie storna má svoje pravidlá a neuhrádza všetko. Vo všeobecnosti platí, že dôvody, pri ktorých si môžete uplatniť poistenie storna, sú väčšinou smrť, vážne ochorenie alebo úraz, úmrtie blízkej osoby, strata cestovných dokladov, rozvod alebo aj strata zamestnania.
Poistenie storna vám neuhradí automaticky všetky vaše náklady, ktoré ste vynaložili na dovolenku. Zaplatí len výšku storno poplatkov, ktoré si vyúčtuje cestovná kancelária, hotel alebo letecká spoločnosť v prípadoch, keď nemôžete využiť ich služby. Samotný strach vycestovať pre koronavírus nestačí ako dôvod na to, aby vám poisťovňa vyplatila storno.

Kedy je šanca získať peniaze vyššia?
Ak ministerstvo zahraničných vecí vyhlási, že neodporúča vycestovať do danej krajiny, šanca na vyplatenie storna sa zvyšuje. Ale vždy záleží aj na dôvode neodporúčania vycestovať.