SME

Billa spustila nový projekt na podporu predaja slovenských potravín

Spoločnosť plánuje zvýšiť predaj domácich výrobkov o 10 percent.

V predajni Billa.V predajni Billa. (Zdroj: ARCHÍV OC TULIP)

BRATISLAVA. Spoločnosť Billa spustila nový projekt na podporu predaja slovenských potravín. Obchodný reťazec chce zviditeľniť slovenské výrobky na pultoch i v chladiarenských vitrínach.

Spoločnosť sa verejne zaviazala už koncom minulého roka zvýšiť predaj slovenských potravín o 10 %, a zároveň aj navýšiť ich podiel na svojich pultoch.

Za prvý kvartál tohto roka vzrástol medziročne predaj slovenských potravín v Billa o viac ako 14 %. Spoločnosť svoju ponuku rozšírila za toto obdobie o viac ako 80 nových slovenských výrobkov.

SkryťVypnúť reklamu

Informoval o tom vo štvrtok na tlačovej konferencii generálny riaditeľ spoločnosti Billa na Slovensku Dariusz Bator.

Podporu víta aj ministerstvo

„Projekt Doba slovenská je prejavom dôvery v kvalitu slovenských potravín. Trendom posledného obdobia sú lokálne, čerstvé a kvalitné potraviny od domácich výrobcov.

Súvisiaci článok Zákazník si balík vyskladá sám. Tesco rozširuje zásielkovú službu Čítajte 

Práve tie sa snažíme zaradiť do nášho sortimentu už niekoľko rokov,“ povedal pri príležitosti odštartovania dlhodobého projektu Dariusz Bator.

Podporu slovenských potravín víta aj ministerstvo pôdohospodárstva. "Uplynulé mesiace nám jasne ukázali, aká dôležitá a nevyhnutná je podpora slovenských potravinárov. Byť patriotom je však pre naše potravinárstvo kľúčové nielen v tých kritických, ale aj v dobrých časoch.

Našou prioritou je zvyšovanie potravinovej sebestačnosti Slovenska, v ktorej dostupnosť slovenských potravín v obchodoch hrá kľúčovú úlohu,“ zdôraznil minister pôdohospodárstva SR Ján Mičovský.

SkryťVypnúť reklamu

Komunikujú aj s ďalšími producentmi

Billa zvyšuje podiel slovenských výrobkov na svojom pulte z roka na rok. „V minulom roku sme predali slovenské potraviny v hodnote viac ako 321,5 mil. eur.

V mnohých kategóriách prekračuje podiel predaja slovenských výrobkov viac ako polovicu, napr. v oblasti mäsových výrobkov, lahôdok, pečiva, mliečnych výrobkov, nápojov.

Súvisiaci článok Príbehy privátnych značiek reťazcov. Čo sa skrýva pod obalom? Čítajte 

V minulom roku sa nám podarilo dohodnúť spoluprácu s viac ako 20 novými slovenskými dodávateľmi a na našich pultoch pribudli od nich desiatky nových produktov,“ povedal Dariusz Bator. Zároveň dodal, že Billa komunikuje s ďalšími slovenskými producentmi o novej spolupráci.

Aj Lidl viac podporuje slovenských dodávateľov

Aj spoločnosť Lidl tvrdí, že čoraz významnejšie podporuje slovenských dodávateľov. V obchodnom roku 2019 (skončil sa vo februári 2020) od nich nakúpila tovar za viac ako 321,5 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Ide pritom o nákupné a nie predajné ceny. "Spomenutých vyše 320 miliónov je teda suma, ktorá putovala na účty slovenských firiem. V porovnaní s predošlým obchodným rokom ide o nárast viac ako 13 percent. V absolútnom vyjadrení zaplatil diskont domácim firmám o takmer 40 miliónov eur viac," ozrejmil vedúci úseku komunikácie v Lidl Slovensko Tomáš Bezák.

Dodávatelia zo Slovenska zároveň zaviezli tretinu všetkého potravinového tovaru pre Lidl.

Diskontný reťazec Lidl realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. "Lidl pred časom rozšíril svoju ponuku o tematický týždeň - Vyrobené na Slovensku, mnoho slovenských výrobkov je súčasťou obľúbeného - Retro týždňa, v každom letáku ponúka zákazníkom - 5 cenových hitov zo Slovenska a každý mesiac je iný slovenský výrobok za skvelú cenu súčasťou kampane - Slovenský rok s Kuchyňou Lidla," uzavrel Tomáš Bezák.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Billa, ktorá je súčasťou REWE International AG, pôsobí na Slovensku od roku 1993. Je lídrom v segmente supermarketov. V súčasnosti ich prevádzkuje takmer 150 a zamestnáva takmer 4 500 pracovníkov.

V supermarketoch priemernej rozlohy 900 metrov štvorcových Billa ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných aj diskontných.

Obchod a nakupovanie

Súvisiace témy: Potraviny
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (25. 5. 2025)
USD 1.130
AUD 1.757
CZK 24.915
JPY 161.130
CAD 1.563
GBP 0.838
HUF 403.550
PLN 4.260
CHF 0.930
SEK 10.835

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 440
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 979
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 5 929
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 599
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 110
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 341
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 886
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 447
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 380
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 424
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 423
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 102
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 132
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 976
  7. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 677
  8. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 5 442
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 380
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 424
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 423
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 102
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 132
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 976
  7. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 677
  8. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 5 442
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu