Pandémia koronavírusu „priala“ cyklistike. Predajcovia bicyklov hlásia vypredané zásoby, cyklocesty sa zaplnili fanúšikmi pohybu na dvoch kolesách.
Príspevkom do tejto atmosféry môže byť aj prešovský projekt mestského bicykla Sharvan bike. Jeho autori doň zapracovali viacero konštrukčných a dizajnových noviniek a chcú ho takmer kompletne vyrábať na Slovensku.
Začiatky projektu siahajú do roku 2017. Vedúci vývojového tímu Dušan Manduľák spomína, že hľadal skladací bicykel pre svojho syna predškoláka, ale nič vhodné v ponuke predajcov nenašiel.
Zapadlo to však do širšieho plánu 1. prešovskej nástrojárne (člena skupiny LPH Group), v ktorej je Manďulák spoločníkom a konateľom.
Firma dlhé roky vyrába komponenty pre technologické a automobilové podniky, medzi jeho zákazníkov patria Mercedes-Benz, Audi, BMW či Rolls-Royce, no zároveň hľadá nápady na vlastné produkty. A tak sa zrodil Sharvan bike.
„Uvedomil som si, že so skúsenosťami z výroby ho dokážeme vyrobiť sami, v špičkovom dizajne a kvalite,“ spomína Manduľák v rozhovore pre portál Slovak Business Agency (SBA).
Sharvan bike vznikol na báze platformy SBA, ktorá má prepájať kreatívny a technologický priemysel.
Šarvanec z východu
Názov bicykla je fonetickou slovnou hračkou. Vychádza z nárečového pomenovania živého nespútaného chlapca – šarvanca – a tiež anglického výrazu „share one for all“, čo vo voľnom preklade znamená „jeden bicykel pre všetkých“.