Súkromná Stredoeurópska vysoká škola v Skalici mala v čase, keď na nej predseda parlamentu Boris Kollár „študoval“ a získal pochybný titul, reklamu v jeho Fun Radiu.
Reklamné kampane v rokoch 2013 až 2017 bývali spravidla v jarných a letných mesiacoch, keď školy robia nábory nových študentov.
Škola od štvrtka minulého týždňa (2. júla) neodpovedala na otázky, koľko a či vôbec za ne v Kollárovom rádiu zaplatila.
Vo výročných správach sa škola chváli, že si objednala reklamné spoty v médiách. V roku 2013 to okrem Fun Radia boli printové tituly a súkromná televízia TA3, ktorá patrí podnikateľovi Ivanovi Kmotríkovi.
Kmotrík je aj predsedom Správnej rady skalickej vysokej školy. Oprava: Ivan Kmotrík nás upozornil, že v správnej rade nie je od 16. mája 2016. Fun Radio vysielalo reklamu na prijímacie konanie v Skalici aj v nasledujúcich štyroch rokoch.

Škola, ktorá udelila Kollárovi titul napriek odpísanej diplomovej práci, minulý týždeň uviedla, že nemá hneď k dispozícii informácie, koľko Fun Rádiu zaplatila a musí kontaktovať externého účtovníka.
„Stredoeurópskej vysokej škole v Skalici boli doručené otázky vo štvrtok podvečer a odpovede Nadácia očakávala v piatok do 11.00 hod, preto škola nebola objektívne schopná v tak krátkom čase odpovedať. Takýto záujem o vyjadrenie dotknutej strany by sa teoreticky mohol javiť ako formálny a postup účelový s cieľom nezverejniť naše stanovisko,“ konštatovala Heidy Schwarczová za školu.
Nadácia sa preto rozhodla vyčkať do začiatku tohto týždňa, kedy Schwarczová sľúbila odpovedať. Avšak do utorka podvečer sa napriek urgencii neozvala.
Fun Radio uviedlo, že finančné transakcie považuje za dôverné a ďalej ich nezverejňuje. „Dôveru našich klientov si vážime a bez vzájomnej dohody podmienky našich zmlúv nezverejňujeme,“ dodalo.
Náklady na prezentáciu
V účtovných závierkach škola uvádza mediálne kampane v nákladoch na reprezentáciu. Do nich však počíta aj iné položky. Napríklad v roku 2016 minula necelých 25-tisíc eur.

Okrem Fun Radia šli peniaze aj na propagáciu v regionálnych médiách, na internetové vysielanie, inzerciu v SME, MY, UjSzó, brožúry, letáky, plagáty, noviny, časopisy, propagačné materiály, perá, USB kľúče, bloky, nálepky a odznaky.
Koľko mohla stáť kampaň školy vo Fun Radiu je ťažké odhadnúť bez ďalších detailov. Cena sa môže vyšplhať aj na desiatky tisíc eur, podľa dĺžky a počtu nasadených spotov.
Napríklad ministerstvo dopravy si len nedávno, už pod vedením nového ministra za Sme rodina Andreja Doležala, objednalo reklamný priestor na kampaň za takmer 40 tisíc eur s DPH. Ide o sumu po odrátaní 40-percentnej zľavy. Počas dvoch mesiacov za to Fun Radio odvysiela 96 spotov.
Podľa výročnej správy mala Skalická škola niektoré roky spoty vo Fun Radiu od apríla do septembra. Doležal objednal za podobné ceny reklamu aj v ďalších médiách, nielen u svojho straníckeho šéfa.
Kollár o štúdiu v roku 2010: Splnený sen
Kollár sa so začiatkom štúdia v Skalici pochválil ešte v roku 2010 pre ženský časopis Šarm. Uviedol, že ročné štúdium ho vyjde na tisícštyristo eur. „Áno, je to pravda. Školu však nepotrebujem kvôli robote, odišiel som z operatívy a v práci sa venujem už len lobingu a financiám. Takto mi ostalo viac času na rodinu či na koníčky a vysoká škola je pre mňa splnený sen,“ povedal.
Podľa neho to nebol jeho prvý pokus študovať. „Kedysi som sa trikrát hlásil na právo a trikrát ma napriek úspešným prijímačkám nevzali, lebo som nemal stranícke pozadie,“ podotkol.
Potom sa podľa neho zlomil režim, ale na vysokú školu nemal čas. „Byť v rokoch 1989 až 1994 v škole, bol hriech. Všetko ležalo na ulici, mohli ste podnikať v hociktorom segmente, len sa tomu človek musel venovať. Dnes mám už toto za sebou a školu beriem ako určitý druh psychohygieny,“ prezradil vtedy prvák časopisu Šarm.
Dodal aj to, že si vybral odbor týkajúci sa životného prostredia: „Okrem toho, že ma to baví, využijem poznatky zo školy aj v praxi, čo je pre mňa veľmi dôležité.“