MNÍCHOV. Krajinský súd v Mníchove v utorok rozhodol, že americká spoločnosť Tesla nesmie pri propagácii svojich elektrických automobilov v Nemecku používať zavádzajúce výrazy v súvislosti so systémom autonómneho riadenia.
Informovala o tom agentúra Reuters.
Tesla mala vyvolať klamlivý dojem

Súd tak vyhovel podnetu Ústredia na boj proti nekalej súťaži. To namietalo proti používaniu sloganov ako "plný potenciál pre autonómnu jazdu", "vrátane autopilota" či "Do konca roka: Autonómna jazda v mestských oblastiach".
Takého tvrdenia sa podľa súdu rovnajú zavádzajúcim obchodným praktikám.
Bežný zákazník môže mať dojem, že auto je schopné samostatnej jazdy bez zásahu človeka, čo však s asistenčnými systémami nie je možné.
Autá spoločnosti Tesla podľa agentúry DPA neboli vybavené technológiou na autonómnu jazdu a v Nemecku takáto technológia nie je povolená, čo úrad viedlo k tomu, aby podnikol právne kroky.
Zavádzajúca reklama

Žaloba sa týkala reklamnej kampane k autu Tesla Model 3 z júla 2019, v ktorej sa okrem autopilota objavila aj veta "Vaše zaparkované auto vás nájde na parkoviskách a príde k vám. Neuveriteľné, ale pravdivé!".
Súd považoval za nedostačujúce upozornenie Tesly, že vodič musí auto aktívne ovládať a že autonómna prevádzka nie je možná.
Texty na nemeckej stránke sa po kritike čiastočne zmenili, ale v čase vynesenia verdiktu stále obsahovali pojmy ako autopilot.
Regulačné úrady vrátane amerického Národného úradu pre bezpečnosť dopravy v USA (NTSB) spoločnosť Tesla kritizujú v súvislosti s nedostatočnými bezpečnostnými opatreniami, pripomína Reuters.
Tesla podľa svojich vyjadrení zákazníkov upozorňuje, že jej pomocný riadiaci systém nie je úplne autonómny.