To najhoršie majú priemyselné podniky za sebou, ale riziká nezmizli. Asi tak by sa dali jednoducho zhodnotiť výsledky priemyselnej výroby vo väčšine krajín EÚ za máj, keď dochádzalo k odstraňovaniu opatrení po epidémii a skončili sa aj odstávky v automobilovom priemysle.
Realita je však stále depresívna. Výroba v priemysle sa v máji na Slovensku medziročne prepadla o 33,5 percenta a išlo o najvyšší pokles v celej Európskej únii.
Po Slovensku nasledovali Maďari (-27,6 percenta) a Rumuni (-27,4 percenta). Česko s viac ako štvrtinovým poklesom výroby skončilo na piatom mieste.

Oživenie slovenskej priemyselnej výroby je síce oproti dnu v apríli sľubné, no prehnaný optimizmus nie je na mieste.
"Na ružové okuliare je zatiaľ priskoro. Pretože pri priemyselnej výrobe či zahraničnom obchode svoju rolu zohráva práve dopyt zo zahraničia,” povedala analytička Wood & Company Eva Sadovská.
Laicky povedané, musí nás zaujímať aj situácia a boj s pandémiou nielen u nás, ale u našich najväčších obchodných partnerov, akými sú Nemecko či Česko.
V čom je problém
Nie je náhoda, že všetky krajiny, kde priemysel najviac padal, sa vo väčšej miere spoliehajú na automobilový priemysel. Záujem o autá prudko klesá už pri prvom náznaku krízy.