SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Tržby automobilky Volvo v prvom polroku klesli, vykázala čistú stratu

Volvo v sledovanom období predalo 269 962 vozidiel.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

ŠTOKHOLM. Švédska automobilka Volvo v utorok oznámila, že jej odbyt v 1. polroku klesol.

Vykázala tiež čistú stratu v dôsledku pandémie nového koronavírusu. V druhej polovici roka 2020 však očakáva citeľné oživenie.

Minulý rok bola zisková

Tržby automobilky Volvo, ktorú vlastní čínsky výrobca vozidiel Geely, v období január - jún 2020 klesli o 14 %. Automobilka však zároveň dodala, že sa jej podarilo získať späť svoj podiel na trhoch v Číne, Spojených štátoch a Európe.

Volvo zároveň vykázalo za 1. polrok čistú stratu 1,17 miliardy švédskych korún (113,58 milióna eur). Na porovnanie, v rovnakom období minulého roka mala automobilka čistý zisk 3,4 miliardy SEK.

SkryťVypnúť reklamu

"Pokles, ktorý sme videli v prvej polovici, je dočasný," uviedol vo svojom vyhlásení generálny riaditeľ Hakan Samuelsson. "Očakávame výrazné oživenie v druhej polovici roka."

Volvo v sledovanom období predalo 269 962 vozidiel, o 21 % menej ako vlani, pričom Čína sa podieľala takmer štvrtinou (25 %) a Spojené štáty 16 % na celkovom odbyte.

Prevádzková strata

Automobilka zaznamenala v 1. polroku aj prevádzkovú stratu 989 miliónov SEK po zisku 5,5 miliardy SEK v rovnakom období minulého roka.

Pri pohľade do budúcnosti spoločnosť uviedla, že okrem získania trhového podielu v Číne, USA a Európe zaznamenala tiež výrazný nárast dopytu po hybridných modeloch, o 79,8 %.

Geely kúpila Volvo od automobilky Ford v roku 2010.

SkryťVypnúť reklamu

Výrobca osobných vozidiel Volvo Cars je samostatná spoločnosť, nezávislá od Volvo Group, ktorá vyrába nákladné vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (3. 7. 2022)
USD 1.043
AUD 1.538
CZK 24.753
JPY 141.050
CAD 1.349
GBP 0.867
HUF 401.110
PLN 4.717
CHF 1.003
SEK 10.778

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 673
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 825
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 415
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 9 036
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 994
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 750
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 826
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 072

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  2. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  3. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  8. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 067
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 479
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 007
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 330
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 931
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 525
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 108
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 892
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Chce u nás vyrábať elektromobily.


1. júl
Ilustračné foto

Z pohľadu cien kľúčových komodít patria Slováci k najzraniteľnejším v EÚ.


1. júl

Pôvodom švédska automobilka je považovaná za lídra v bezpečnosti.


1. júl

Volvo prinesie pozitíva, pre ktoré sa ho oplatí vítať.


1. júl

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  2. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  3. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  8. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 067
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 479
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 007
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 330
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 931
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 525
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 108
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 892
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu