BRATISLAVA. Majitelia gastroprevádzok po uvoľnení opatrení súvisiacich s koronavírusom idú do podnikania s veľkými obavami, ale snažia sa s tým vyrovnať a zabojovať o návrat konzumentov späť do prevádzok.
O budúcnosti ich gastroprevádzok rozhodne letná sezóna a aj preto 48 percent prevádzok pripravuje pre svojich hostí uvítacie balíčky, napr. darček alebo pozornosť k objednávke.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Mattoni 1873, ktorá ho realizovala medzi 1 200 majiteľmi gastroprevádzok po celom Slovensku.

Z výsledkov prieskumu ďalej vyplynulo, že zákazníci v kaviarňach preferujú minerálku automaticky ku káve, vo fast foodoch očakávajú drink k jedlu zadarmo alebo v reštauráciách tzv. happy hour na nealko.
V rámci odpovedí zas majitelia gastroprevádzok uviedli, že po uvoľnení opatrení preferujú k prvým objednávkam tovar od dodávateľov zadarmo (38 percent), resp. mali záujem o výmenu expirovaného tovaru od dodávateľov za nový (47 percent).
Prevádzky taktiež uviedli, že očakávajú menej návštevníkov (50 percen), resp. nižšiu útratu na jedného zákazníka (18 percent).