SME

Tipos odmieta politický vplyv na podpísanie zmluvy s Fun rádiom

Fun rádio vlastní šéf parlamentu Boris Kollár.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME )

BRATISLAVA. Tipos odmieta tvrdenia, že by za podpísaním reklamnej zmluvy s Fun rádiom stál politický vplyv.

Pre agentúru SITA to v stanovisku uviedol hovorca Tiposu Rastislav Čépe.

Reklama za takmer štvrť milióna

Mimoparlamentná politická strana Dobrá voľba v sobotu 8. augusta upozornila na zmluvu o reklamnej spolupráci medzi Tiposom a Fun rádiom, na základe ktorej má rádio odvysielať reklamné spoty pre Tipos v celkovej hodnote 240-tisíc eur.

Súvisiaci článok Smer a Dobrá voľba kritizujú zmluvu medzi Tiposom a Kollárovou firmou Čítajte 

Podľa zmluvy uzatvorenej 6. augusta sa tak má udiať buď do konca roku 2020 alebo kým cena odvysielaných spotov nedosiahne uvedenú sumu.

SkryťVypnúť reklamu

Predseda Dobrej voľby Tomáš Drucker na sociálnej sieti vyjadril podozrenie, že za zmluvou stál politický vplyv Borisa Kollára (Sme rodina). Súčasný predseda Národnej rady SR je totiž zároveň majiteľom Fun rádia.

Stopercentným vlastníkom Tiposu je ministerstvo financií SR. Podľa Druckera pritom Fun rádio nikdy predtým nevysielalo reklamné spoty Tiposu.

„Tipos odmieta nepravdivé obvinenia zo strany opozičných a mimoparlamentných politikov, že národná lotériová spoločnosť uzatvorila zmluvu s Fun rádiom len preto, lebo majiteľ rádia je koaličný politik Boris Kollár. Tvrdenia považuje za zavádzajúce, manipulatívne, vytrhnuté z kontextu a zneužité pre získavanie politických bodov,“ uviedla spoločnosť v stanovisku.

Dodala, že aktuálne zazmluvňuje celkovo sedem najpočúvanejších celoplošných rádií a všetky televízie.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledkom sú údajne o 20 až 50 percent výhodnejšie ceny reklamy, ako mal Tipos doteraz.

Prípadný politický vplyv na zadanie reklamy do Fun rádia neguje tým, že spoluprácu s rozhlasovou stanicou nadviazalo ešte bývalé vedenie spoločnosti. Garantovaný rozpočet pre Fun rádio je podľa zmluvy 100-tisíc eur bez DPH, čo je podľa Tiposu porovnateľné s ostatnými rádiami, s ktorými spoločnosť rokuje.

Obvinenia odmieta aj Fun rádio

Na medializované informácie reagovalo aj Fun rádio. Podľa PR manažérky rádia Dany Tureničovej sa tvrdenia, že Fun rádio v minulosti nevysielalo reklamné spoty Tiposu, nezakladajú na pravde.

Rozhlasová stanica podľa nej spolupracuje s Tiposom dlhodobo a reklamné spoty národnej lotériovej spoločnosti vysielala aj v období, kedy Boris Kollár nebol aktívnym politikom, prípadne členom vládnej koalície.

SkryťVypnúť reklamu

„Okrem toho reklamné spoty Fun rádio úspešne vysielalo aj v minulosti pre rôzne štátne inštitúcie, prípadne pre podniky, v ktorých má majetkovú účasť štát. Podotýkame, že to bolo v období, kedy Boris Kollár buď vôbec nepôsobil v politike, alebo bol opozičným poslancom,” uviedla Tureničová pre agentúru SITA.

To, že sa doterajšie zmluvy medzi Tiposom a Fun rádiom nenachádzajú v Centrálnom registri zmlúv vysvetľuje tým, že v minulosti si Tipos objednával reklamné služby vo Fun rádiu prostredníctvom mediálnych agentúr.

„Čo sa týka dohodnutej ceny za poskytnuté služby, Fun rádio považuje dohodnutú sumu za primeranú a obvyklú, ktorá je plne v súlade s cenovou politikou rádia. Za obdobné reklamné služby by Fun rádio účtovalo takúto cenu akémukoľvek inému obchodnému partnerovi, ktorý by si objednal reklamné služby, zodpovedajúce objemu reklamných služieb, ktoré si objednal Tipos," uzavrela Tureničová.

SkryťVypnúť reklamu

Kollár: Ide o pseudokauzu a zavádzanie

„Presne na takejto pseudokauze, ktorú priniesol pán Drucker s pánom Ficom je vidieť, a je to typický obraz a odraz toho, v akom katastrofálnom stave dnes máme zdravotníctvo a celú spoločnosť. To je odraz týchto neschopných a nekompetentných ľudí ako je Robert Fico a pán bývalý minister Drucker. Prišli s veľkou bombou a pseudokauzou. Kollár sa stal predsedom parlamentu a dostal reklamu v Tipose. Predtým ju nemal. No keď tí páni takto riadili tie rezorty a tú vládu, tak je jasné, že v takomto stave sa nachádzame,” povedal Kollár.

Podľa predsedu NR SR nie je pravdou, že by Fun rádio predtým nevysielalo reklamy Tiposu. Tie dnes podľa neho vysiela alebo zverejňuje takmer každé médium na Slovensku, či už ide o televíziu, rádio alebo tlačové médiá. Reklamu Tiposu vysiela rovnako, ako ďalších šesť rádií.

SkryťVypnúť reklamu

Suma nie je pravdivá

Kollár tvrdí, že zo strany Druckera ide o populizmus a zmluva medzi Tiposom a Fun rádiom nie je na sumu 240-tisíc eur.

„Firma Tipos získala od Fun rádia 40-percentnú zľavu vďaka tomu, že sa zaviazala, že preinvestuje počas celého roku od sto do dvestotisíc eur. To znamená, že ak sa bavíme o stotisíc eurách, je to osemtisíc eur na jeden mesiac reklamy vo Fun rádiu,” vysvetlil Kollár.

Dodal, že nové vedenie Tiposu sa správa transparentne a reklamu nakupuje priamo od médií, čím šetrí peniaze. V minulosti podľa neho Tipos nakupoval reklamný priestor cez mediálne agentúry, čím sa cena za poskytnutie reklamného priestoru zvyšovala.

„Za vlády týchto dvoch pánov, ktorí tu kričia, to išlo cez rôzne prietokové ohrievače a musím im povedať, že spoločnosť Tipos je našim relevantným a veľmi váženým partnerom pre Fun rádio od roku 2005 a každý jeden rok dostáva od nich reklamu. Rovnako aj za ich vlády, len predtým to bolo podstatne drahšie," uzavrel Kollár.

SkryťVypnúť reklamu

Boris Kollár

Zoroslav Kollár prichádza na súdne pojednávanie na Špecializovanom trestnom súde.

Začalo sa to tým, že Zoroslav pozdravoval Borisa.


81
Súvisiace témy: Tipos
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (31. 5. 2025)
USD 1.134
AUD 1.765
CZK 24.918
JPY 162.960
CAD 1.566
GBP 0.841
HUF 403.600
PLN 4.250
CHF 0.934
SEK 10.874

Komerčné články

  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  4. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  5. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  2. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  5. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  6. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  7. Nové Planeo v Košiciach
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 9 174
  2. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 951
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 601
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 432
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 624
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 528
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 058
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 884
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 37 750
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 12 382
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 661
  4. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 7 305
  5. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 972
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 5 185
  7. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 477
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči 4 282
  1. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  2. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  3. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  4. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  5. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  6. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  7. Tupou Ceruzou: Žiačik
  8. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Microsoft

Spoločnosť po vpáde Ruska odstránila mobilné aplikácie ruskej štátnej televízie.


TASR

Ministerstvo obchodu ukázalo aj spomalenie rastu spotrebiteľských výdavkov.


TASR
Google.

Najmä digitálne korporácie sa zapájajú do daňových únikov.


SITA
Úradujúci prezident USA Donald Trump.

Minister financií Bessent uviedol, že rokovania uviazli na mŕtvom bode.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 37 750
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 12 382
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 661
  4. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 7 305
  5. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 972
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 5 185
  7. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 477
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči 4 282
  1. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  2. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  3. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  4. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  5. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  6. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  7. Tupou Ceruzou: Žiačik
  8. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
SkryťZatvoriť reklamu