NEW YORK. Americká hotelová spoločnosť Marriott v druhom kvartáli skončila v strate 234 mil. USD a jej tržby sa znížili o 72 percent na úroveň 1,5 mld. USD.
V rovnakom štvrťroku vlaňajška sieť hotelov Marriott dosiahla zisk 232 mil. USD.
Bez zahrnutia jednorazových položiek bola strata firmy za apríl až jún tohto roka v sume 64 centov na akciu. Analytici, ktorých vo svojom prieskume oslovila spoločnosť FactSet, očakávali, že strata bude iba 41 centov na akciu.
Hotelová firma však uviedla, že už začína pozorovať oživenie v Číne. Generálny riaditeľ siete Marriott Arne Sorenson uviedol, že jeho firma v krajine eviduje "rýchle zlepšovanie" obsadenosti hotelov a pribúdanie nových rezervácií.
Dodal, že Čína sa pravdepodobne priblíži obsadenosti z roku 2019 už na budúci rok, dokonca aj pri obmedzenom počte zahraničných návštevníkov. V USA sa podľa Sorensona cestovanie tiež oživilo, hoci v poslednom období v niektorých štátoch stúpol počet nových prípadov nakazenia sa koronavírusom.