BRATISLAVA. Predaj za nealko sortiment v HoReCa segmente (hotely-reštaurácie-kaviarne, pozn. TASR) bude z dôvodu prevádzok zatvorených a obmedzených pre pandémiu nového koronavírusu medziročne nižší o asi 15 %. Uviedla to Mária Kolarovská, obchodná riaditeľka pre Slovensko zo spoločnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, ktorá v SR dodáva nápoje do približne 5000 prevádzok.
V nedeľu ľudia nakupovali na čerpacích staniciach
"V gastro segmente máme otvorených 85 percent prevádzok, ktoré plnohodnotne fungujú. Z pohľadu predaja odhadujem, pretože mesiac august stále 'beží', že budeme na úrovni okolo 10 až 15 percent pod minulým rokom.
Situácia sa v súčasnosti vyvíja lepšie, ako sme očakávali, ten rozdiel je lepší o približne 12 percent," spresnila Kolarovská.

Prekvapením v predaji nealko sortimentu boli podľa nej počas pandémie čerpacie stanice, na ktorých sa realizovali malé nákupy, najmä v nedeľu, keď boli zatvorené predajne.
Predaju podľa jej slov pomáha v lete priaznivé počasie, ako aj to, že ľudia trávia viac času vonku, keďže boli v mesiacoch pandémie mnoho týždňov zatvorení.
"Počasie nám teraz veľmi praje, to je v tomto prípade najväčší benefit nielen pre nás, ale aj pre našich zákazníkov. Pokiaľ to takto bude ďalej pokračovať a ak bude príjemná jeseň, tak terasy (podnikov) budú môcť byť stále otvorené," poznamenala.
Návštevnosť podnikov klesla
"Máme rôzne informácie o tom, aká je návštevnosť podnikov. Návštevnosť v Bratislave je medziročne menšia, najmä kvôli zahraničnej biznis klientele a turistom. Myslím však, že priemer návštevnosti podnikov za Slovensko je na úrovni asi 65 percent vlaňajšej úrovne. Určite v návštevnosti nedosahujeme vlaňajšie čísla," doplnila obchodná riaditeľka.
Dodala, že počas karantény v marci a apríli bolo zatvorených 62 percent prevádzok v segmente HoReCa a prakticky všetky hotely, kaviarne a reštaurácie. Legislatívne opatrenia spôsobili celému segmentu na Slovensku prepad príjmov v období marca až júna až o jednu štvrtinu.
Dnes je 94 percent podnikov opäť v prevádzke, ale reštauratéri v priemere dosahujú len polovičný obrat a stále sa stretávajú s neistotou a nedostatkom zahraničných turistov.