Niekoľkomesačná pracovná zmena režimu pre pandémiu donútila firmy, aby zamestnancom umožnili prácu z domu, aby zmenili komunikáciu s nimi (cez aplikácie Slack alebo Microsoft Teams) a aby do nich vložili väčšiu dôveru (chtiac-nechtiac).
Práca z domu bola ešte do vypuknutia pandémie ochorenia Covid-19 pracovným benefitom, na ktorý mali firmy odlišný názor.
Jeden tábor zastával teóriu, podľa ktorej sa zamestnanec musí z domu presunúť na pracovisko a odpracovať tam potrebný počet hodín. Progresívnejšia časť firiem pod pojmom práca chápe predovšetkým výkon a výsledok práce. Pričom je úplne jedno, kde a kedy zamestnanec pracoval.
Tieto dva názory korona zmazala a otvorila dvere pracovnej voľnosti. Nie všetko prebehlo ideálne, ale pandémia ukázala možnosti aj trvalých zmien. INDEX zisťoval, aké sú skúsenosti slovenských firiem.
Efekt nádržky s vodou
Vo firemných priestoroch herného štúdia Pixel Federation v súčasnosti pracuje zhruba štvrtina zamestnancov. „Prísne sledujeme vývoj situácie a komunikujeme formou dotazníkov a komunikačných kanálov pre čo najvyššiu flexibilitu,“ dodáva spoluzakladateľka Pixelu Lucia Šicková.
Z osobného pohľadu vníma home office tak, že síce získala viac času, je efektívnejšia a stíha viac vecí, no zároveň má oveľa menej priestoru pre seba. „Oveľa ťažšie sa mi robí hrubá čiara medzi pracovným a súkromným časom,“ vysvetľuje.