SME

Nehera: Okopírovala nás aj Zara, nedá sa s tým nič robiť

Ladislav Zdút oživil legendárnu značku.

Súvisiace: Módne značky I Rozhovor
Ladislav Zdút oživil zabudnutú legendu Nehera. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jan Nehera bol inovatívny podnikateľ, ktorý predbehol svoju dobu. Hoci už pred druhou svetovou vojnou vybudoval módne impérium, neskôr takmer upadol do zabudnutia. Ladislav Zdút s manželkou Bibiánou naňho narazili náhodou. Zaujal ich jeho príbeh i podnikateľské myšlienky. Značku postavili na nohy a dnes sú modely Nehera pravidelnou súčasťou parížskeho týždňa módy.

Rozhovor je súčasťou témy v novembrovom INDEXE. (zdroj: INDEX, Hej TY!)Rozhovor je súčasťou témy v novembrovom INDEXE. (zdroj: INDEX, Hej TY!)

Je to len subjektívny pocit alebo je Nehera naozaj známejšia v zahraničí ako na Slovensku?

Nie je to len pocit. Predpokladám, že je to tak.

Prečo?

Nehera je známejšia v zahraničí, pretože chceme vyrábať na Slovensku. A rešpektovať aj špecifiká cenovej štruktúry veľkoobchodného kanála.

Môžete to vysvetliť?

Ľudia v textilnej výrobe majú na Slovensku zvyčajne základnú alebo o čosi vyššiu mzdu. Napriek tomu je to z globálneho hľadiska veľmi drahá výroba. Ušitie jedného kabáta stojí u nás v priemere 70 eur. To je len práca v mzde bez DPH, bez nákladov na dizajnérov, materiál, distribúciu, bez marže maloobchodu, nákladov na e-shop, podporu predaja a podobne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Potom je jasné, že nevieme a ani nechceme konkurovať tým, ktorí šijú v lacných ázijských krajinách alebo kradnú dizajny, ako napríklad Zara. Keď chceme vyrábať doma a predávať aj veľkoobchodne, tak konečná maloobchodná cena je na pomedzí prémiového a luxusného tovaru. A tú by slovenský trh vo väčšom rozsahu neuniesol. Už na začiatku sme vedeli, že musíme predávať predovšetkým v zahraničí.

V prémiovom „pomalom“ segmente

Je to teda nedostatočnou kúpnou silou na Slovensku?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C7GA8 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Fashion

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji aj s darčekom.


redakcia SME ženy
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Brazílsky prezident Luiz Inácio Lula da Silva.

Mohli by sa stretnúť na samite Združenia krajín juhovýchodnej Ázie.


TASR
Peter Kmec, podpredsedu vlády pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku.

Týkala zmien niektorých opatrení kvôli krátkosti času.


TASR 1
Apple logo.

Cieľom je zvýšiť výber pre spotrebiteľov.


SITA
Mobilný telefón počas spustenia do prevádzky mobilných aplikácií eDoklady a eIdentita.

Poslanec Hargaš vidí podozrivé prepojenia firiem.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu