BRATISLAVA. Celkový počet elektronických diaľničných známok (eDZ) predaných za mesiac júl 2020 dosiahol 416 639 kusov.
Príjem z úhrady eDZ v uvedenom mesiaci predstavoval viac ako 5,52 mil. eur bez DPH. V medzimesačnom porovnaní ich predala Národná dialničná spoločnosť (NDS) o 69,5 % viac kusov.
Príjem z úhrady eDZ medzimesačne stúpol o takmer 1,57 milióna eur, čo predstavuje nárast o viac ako 39 %. Informovala o tom v piatok vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS Eva Žgravčáková.
Za prvých sedem mesiacov tohto roka si motoristi zakúpili spolu 2 318 647 kusov elektronických diaľničných známok. NDS dosiahla za uvedené obdobie príjem z ich úhrady 58 078 101 eur. V júlovom predaji bol najväčší záujem o 10-dňovú známku (278 402 kusov).
Nasledujú 30-dňová (83 569 kusov), 365-dňová (53 271 kusov) a ročná diaľničná známka (1 397 kusov). Za obdobie január až júl vedie rovnako 10-dňová známka (955 765 kusov), nasledovaná ročnou (676 890 kusov), 365-dňovou (463 071 kusov) a 30-dňovou eDZ (222 921 kusov).
Pri slovenských vodičoch si najmä vďaka silnému predaju na začiatku roka prvenstvo udržiava ročná elektronická diaľničná známka.
U vodičov so zahraničnými značkami je najčastejšie predávanou 10-dňová známka.
Mesiac júl nepriniesol ani zmenu v predaji známok podľa krajiny registrácie vozidla. Po Slovákoch si naďalej najviac elektronické diaľničné známky kupujú Česi, Poliaci a Nemci.