BENTONVILLE. Americký reťazec Walmart plánuje pred vianočnými sviatkami prijať v USA viac ako 20-tisíc sezónnych zamestnancov, aby sa pripravili na očakávaný nárast on-line nákupov počas pandémie nového koronavírusu.
To bude jeho prvý veľký sezónny nábor za päť rokov.
Najväčší maloobchodný predajca na svete sa pripravuje na predvianočný súboj s internetovým gigantom Amazon, preto do svojich distribučných centier v USA naberá viac sezónnych zamestnancov, ktorí budú vybavovať on-line objednávky.
Obaja maloobchodní giganti po vypuknutí pandémie prilákali nových spotrebiteľov, keďže ľudia začali viac nakupovať on-line a širšiu škálu tovarov od potravín, cez cvičebné pomôcky až po produkty pre domáce zvieratá.

Walmart nedávno predstavil novú službu - podplatené doručovania tovaru s názvom Walmart+, ktorá napodobuje populárnu ponuku Amazon Prime.
"V uplynulých šiestich mesiacoch naši zákazníci nakupovali inak," uviedol Scott McCall, viceprezident a šéf nákupu v americkej divízii Walmart, ktorý podľa vlastných slov očakáva, že tento trend bude pokračovať aj v najdôležitejšej nákupnej sezóne roka, pred Vianocami.
Walmart od marca prijal do svojich obchodov aj dodávateľských reťazcov viac ako 500-tisíc ľudí. Pri novom nábore však môže naraziť na problémy, pretože ani konkurencia nezaháľa a miera nezamestnanosti v USA, aj keď je stále vysoká, klesá zo svojho "pandemického" vrcholu.
Amazon minulý týždeň uviedol, že prijíma 100-tisíc zamestnancov na plný a čiastočný úväzok v USA a Kanade. Aj ďalší maloobchodníci už avizovali zvýšený nábor pred kľúčovou nákupnou sezónou. Napríklad reťazec Michaels Cos, ktorý plánuje prijať viac ako 16-tisíc zamestnancov.
Walmart uviedol tiež, že zvyšuje zásoby "nečakaných" darčekov, ktoré sa stali populárnymi počas spoločenského dištancu, vrátane pyžám, grilov, bicyklov a športových potrieb. Má pripravené aj tri milióny pelechov pre domáce zvieratá. A rodičov a starých rodičov chce pred Vianocami prilákať na 1300 nových hračiek.
Maloobchodník so sídlom v Bentonville v Arkansase očakáva, že veľa spotrebiteľov začne tento rok s vianočnými nákupmi skôr, pred tzv. čiernym piatkom, ktorý nasleduje po Dni vďakyvzdania, ktorý sa oslavuje posledný štvrtok v novembri.