Článok bol aktualizovaný v pondelok 28. septembra o 10.40 h o stanovisko Žabky.
Nie je určená na veľký nákup, ale má slúžiť na doplnenie chýbajúcich potravín. Nachádza sa na sídlisku alebo na dopravnom uzle, ktorým prejde veľa zákazníkov. Tým okrem základného sortimentu potravín ponúka aj kávu so sebou či drobné občerstvenie počas dlhých otváracích hodín.
Konkurencia tzv. convenience obchodov, teda malých predajní „na rohu“, sa v Bratislave zostruje. Svoju prvú prevádzku otvorila v hlavnom meste franšízová sieť Žabka, ktorú zastrešuje britský reťazec Tesco.
Český príklad

Nová značka sa chce na začiatku expanzie sústrediť na hlavné mesto a okolie. Do konca roka plánuje niekoľko obchodov.
Generálny manažér Žabky na Slovensku Miroslav Ďurana tvrdí, že pri prípravách na otvorenie prvého obchodu zúročili skúsenosti z Česka, kde Žabka pôsobí. Sieť tam má viac ako sto predajní, a to hlavne v Prahe a v Stredočeskom kraji a chce ďalej expandovať.
Žabka je pôvodom poľský koncept, ktorý majitelia pred rokmi predali v medzinárodnom tendri Pente.