SOUL. Juhokórejské automobilky Hyundai a Kia očakávajú, že na výsledkoch za 3. kvartál sa odrazia vysoké náklady súvisiace s kvalitou, ktoré by spoločne mohli dosiahnuť vyše 2,5 miliardy eur.
Ako firmy v pondelok informovali, náklady, ktoré spoločne odhadujú na 3,36 bilióna wonov (2,51 miliardy eur), budú zahrnovať dodatočné rezervy súvisiace s problémami motorov Theta.
Hyundai odhaduje, že do jeho výsledkov za 3. štvrťrok zasiahnu náklady vo výške približne 2,1 bilióna wonov, Kia svoje náklady odhadla na 1,26 bilióna wonov. Ďalšie podrobnosti firmy neuviedli.

Ako informovala agentúra Reuters, americké úrady v roku 2017 spustili vyšetrovanie spojené so zvolávaním takmer 1,7 milióna vozidiel firiem Hyundai a Kia do servisov. Dôvodom bola výrobná chyba motora zvyšujúca riziko havárie.
Nemenovaný zdroj, ktorý pôvodne pracoval v oblasti kontroly kvality v automobilke Hyundai, upozornil na možné riziká americký Národný úrad pre bezpečnosť premávky (NHTSA) ešte v roku 2016.
Úrad po tom v ďalšom roku začal vyšetrovať, či zvolávanie áut do servisov sa týkalo adekvátneho počtu vozidiel a či bolo v poriadku aj z časového hľadiska.