CHANG čou. Čínsky internetový gigant Alibaba Group Holding zaznamenal v 2. štvrťroku svojho finančného roka 2020/2021 pokles zisku. Ale dôvodom boli vlaňajšie jednorazové príjmy.
Tržby pritom ďalej rástli vďaka internetovému predaju, ktorý sa ďalej zvyšuje, aj keď Čína zrušila blokády spojené s pandémiou nového koronavírusu.
Tržby Alibaby sa v období júl - september 2020 zvýšili o 30 percent na 155,1 miliardy jüanov (19,87 miliardy eur). Prekonali tak odhady analytikov, ktorí očakávali tržby 154,74 miliardy CNY.
Tržby z tzv. cloud computingu pritom vzrástli o 60 percent na 14,9 miliardy CNY a tržby z hlavného podnikania - elektronického obchodu - sa v 2. štvrťroku zvýšili o 29 percent na 130,92 miliardy CNY.
Čistý príjem však klesol o 60 percent na 28,77 miliardy CNY z vlaňajších 72,54 miliardy CNY, pretože spoločnosť minulý rok zaknihovala vysoký jednorazový príjem spojený s 33-percentným podielom v Ant Group.
Po vylúčení jednorazových položiek sa zisk Alibaby v uplynulom štvrťroku zvýšil o 37 percent na 13,10 CNY na akciu.