SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Investícia v bratislavskom Volkswagene prinesie dvetisíc nových miest

Koncern plánuje na Slovensku preinvestovať približne miliardu eur.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME - Marko Erd )

BRATISLAVA. Ohlásená investícia v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia prinesie dvetisíc nových pracovných miest. V pondelok o tom informovali predstavitelia automobilky.

Celkovo koncern plánuje na Slovensku v rámci celej produktovej palety preinvestovať približne 1 mld. eur, do samotnej produkcie modelov Volkswagen Passat a ŠKODA Superb by malo smerovať okolo 500 mil. eur.

Ich výroba by sa mala rozbehnúť v roku 2023. Bratislavský závod pritom nečaká priestorové rozšírenie, nová produkcia bude integrovaná do existujúcich výrobných liniek.

SkryťVypnúť reklamu

Veľký podiel investícií sa využije na prebudovanie karosárne, kompletnú prestavbu linky v lakovni, ako aj na ďalšie dodatočné technológie. Celková produkčná kapacita fabriky by mala ostať zachovaná.

Závod má dôveru koncernu

Rozhodnutie koncernu vyplýva z jeho stratégie umiestňovať nové projekty výroby vozidiel do jestvujúcej výrobnej štruktúry. „Zlúčením oboch modelov v bratislavskom závode optimalizujeme vyťaženie závodu, posilníme dôležité synergie v rámci produktovej rodiny a znížime tak výrobné náklady,“ povedal člen predstavenstva pre produkciu a logistiku značky Volkswagen Christian Vollmer.

Súvisiaci článok Passat a Superb v Bratislave: Kedy sa začnú vyrábať a čo prinesú? Čítajte 

"Volkswagen Slovakia si zaslúžil dôveru koncernu a bol za ňu odmenený," uviedol pri predstavovaní investície predseda predstavenstva spoločnosti Oliver Grünberg.

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň potvrdil, že sa o ňu viedli "tvrdé" zákulisné boje a jej prideleniu predchádzalo zvyšovanie produktivity slovenského závodu, ako aj znižovanie nákladov. Vyzdvihol aj podpísanie viacročnej kolektívnej zmluvy s odborármi a fungujúcu flexibilitu pracovného času zamestnancov.

Predseda vlády Igor Matovič označil investíciu za skvelú správu pre Slovenskú republiku. "Všetkým nám padol kameň zo srdca," skonštatoval a zároveň zdôraznil významnú úlohu spoločnosti Volkswagen Slovakia v slovenskej ekonomike.

Na rokovaniach sa pritom nemalo hovoriť o možných stimuloch či úľavách, zavážiť mal prísľub o zlepšovaní podnikateľského prostredia.

Argumenty, že Slovensko už viac nepotrebuje automobilky, považuje premiér podľa vlastných slov za "primitívne". Pripomenul, že v Bratislave sa vyrábajú najlepšie modely. "Môžeme a máme byť na čo hrdí," zhrnul.

SkryťVypnúť reklamu

Minister hospodárstva Richard Sulík reagoval, že rozšírenie výroby je pozitívna správa, ktorá upevňuje pozíciu Slovenska ako priemyselnej krajiny. "Z pozície ministra hospodárstva to vnímam ako silný signál a potvrdenie toho, že sa taká významná spoločnosť ako Volkswagen cíti na Slovensku dobre a vidí tu priestor pre svoje investície," zhodnotil.

Ako doplnil minister financií Eduard Heger, Volkswagen je pre Slovensko dôležitý z troch hľadísk. Predovšetkým je priekopníkom novodobého automobilového priemyslu, ďalej patrí medzi najväčších zamestnávateľov a zároveň aj investorov.

Ohlásená investícia bude podľa neho silným signálom pre ďalších potenciálnych investorov. "Verím, že budú prichádzať aj ďalšie dobré správy," povedal minister.

SkryťVypnúť reklamu

Zmenili plány

Volkswagen mal podľa pôvodného plánu vybudovať nový závod v Turecku za 1,3 miliardy eur. Výrobu v ňom plánoval spustiť už v roku 2022 s ročnou kapacitou 300-tisíc vozidiel.

Do nového multibrandového závodu sa mala presťahovať výroba novej generácie Passatu a Superbu.

Turecká fabrika mala zároveň nahradiť produkciu automobilky Volkswagen v nemeckom Emdene. Automobilka svoje rozhodnutie ohľadom Turecka niekoľkokrát odložila pre turecké vojenské operácie v Sýrii.

O definitívnom upustení od plánov výstavby sa hovorí od leta tohto roka. Významnú úlohu mala zohrať aj pandémia koronavírusu.

Volkswagen ešte začiatkom júla podpísal so zástupcami slovenskej vlády Spoločné vyhlásenie zámerov tzv. Letter of Intent. Detaily dohody obe strany zverejniť odmietli.

SkryťVypnúť reklamu

"Koncern Volkswagen pracuje na optimálnom prerozdelení produkcie do rôznych výrobných závodov po celom svete. To platí aj o vyťažení závodu v Bratislave s budúcimi modelmi a s tým spojenými investíciami. Podobné plány existujú, ale samozrejme, aj pre iné závody," priblížila vtedy spoločnosť.

Volkswagen Slovakia je pilierom slovenského exportu, jedným z najväčších súkromných zamestnávateľov v krajine a spolu so svojimi zamestnancami aj najväčším prispievateľom do verejných rozpočtov.

Spoločnosť preinvestovala na Slovensku od svojho vzniku už viac ako 4,5 mld. eur. Okrem vozidiel produkuje prevodovky, komponenty pre prevodovky a podvozky, ako aj zariadenia používané pri výrobe vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (1. 7. 2022)
USD 1.039
AUD 1.510
CZK 24.739
JPY 141.540
CAD 1.343
GBP 0.858
HUF 397.040
PLN 4.690
CHF 0.996
SEK 10.730

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 677
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 336
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 8 598
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 501
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 030
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 790
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 685
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 2 915

Blogy SME

  1. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  2. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  7. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  8. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 270
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 307
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 319
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 5 685
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 165
  6. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 960
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 797
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 378
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  2. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  7. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  8. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 270
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 307
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 319
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 5 685
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 165
  6. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 960
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 797
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 378
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu