SME

Príchodom Passatu a Superbu do Bratislavy získame čas (rozhovor)

Prečo je Slovensko pre VW výhodná voľba?

(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Volkswagen tento týždeň oficiálne potvrdil, že do jeho bratislavského závodu prechádza výroba modelov VW Passat a Škoda Superb.

Súvisiaci článok Passat a Superb v Bratislave: Kedy sa začnú vyrábať a čo prinesú? Čítajte 

Koncern sľubuje investíciu pol miliardy eur, v kombinácii s rozšírením existujúcich výrob sa môže dokonca zvýšiť na dvojnásobok.

Je to skvelá správa pre slovenský priemysel, ktorý tak má väčšiu šancu vyrovnať sa s ekonomickými dosahmi pandémie Covidu-19. Na druhej strane passaty a superby sa v bratislavskej fabrike budú „len“ montovať. Ich vývoj ostáva v zahraničí.

Aby sa Slovensko dostalo k vývoju, musí prejsť transformáciou. Máme na to kapacity i technológie. Potrebujeme však ich zapojenie do globálnych trhov výraznejšie podporovať aj zo strany štátu, “ tvrdí v rozhovore pre INDEX konzultantka pre automobilový priemysel a mobilituJanka ORŠULIAKOVÁ.

Ako hodnotíte oznámenú investíciu Volkswagenu?

Pre Slovensko je prínosná. Prišla napriek tomu, že pred koronakrízou mal slovenský trh problém s nedostatkom pracovnej sily. Pre jej dosahy na ekonomiku sa karta trošku obracia. Investícia dáva šancu na udržanie pracovných miest a istoty pre automobilový priemysel na niekoľko rokov dopredu. Zároveň sa s ňou spájajú pracovné miesta v službách a dodávateľských reťazcoch.

Passat a Superb sú autá zo strednej triedy s pomerne vysokou výbavou a technológiami, čo si vyžiada modernizáciu výrobných kapacít.

Pôjde o vysoko sofistikovanú výrobu a touto investíciou získame čas, aby sme sa pripravili na veľkú technologickú zmenu, ktorá počíta s ešte vyššou automatizáciou a nižšou potrebou pracovných síl, hoci s vyššou kvalifikáciou.

Počas obdobia, keď je zaručená výroba nových modelov, sa môžu zamestnanci naučiť lepšie pracovať s technológiami.

Bratislavský závod je výrobným centrom, chýba mu vývoj. Passat sa bude vyvíjať v Nemecku, Superb zasa v Česku. Čím to je?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7GK8 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Raiffeisen banka.

RBI je najväčšou západnou bankou, ktorá má stále zastúpenie v Rusku.


TASR
Richard Raši, minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie.

Bratislavský samosprávny kraj bude riešený v samostatnej výzve.


TASR
Ilustračné foto.

V súčasnosti legislatíva v EÚ ani na Slovensku chov nosníc v obohatených klietkach nezakazuje.


TASR
Ilustračná snímka.

Do projektu sa môžu zapojiť uchádzači aj záujemcovia o zamestnanie.


SITA
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako keby riadili krajinu s konsolidovanými verejnými financiami.

Ako neznižovať počet úradníkov.


Ruská raketová paľba na mesto Černihiv si vyžiadala už 18 mŕtvych

Zelenskyj nalieha na Západ, aby poskytol rakety pre systémy Patriot a Iris-T.


a 1 ďalší
Možno ministerka zdravotníctva Zuzana Dolinková bude vedieť, čo je to superpotrat.

O Robertovi Ficovi si treba pamätať, že z neho slová nevypadávajú náhodne.


Matej Ovčiarka je už novým šéfom sekcie plánu obnovy na ministerstve zdravotníctva.

Ovčiarka šéfuje plánu obnovy na ministerstve zdravotníctva od stredy.


SkryťZatvoriť reklamu