Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky

Stačila jedna tlačovka a na krízovú linku prišli tisíce hovorov (rozhovor)

Rozhovor o biznise call centra.

Juraj Balogh, spolumajiteľ a konateľ spoločnosti CreditCall.Juraj Balogh, spolumajiteľ a konateľ spoločnosti CreditCall. (Zdroj: SME - Marko Erd)

Dnešné call centrá majú ďaleko od zaužívanej predstavy o predajcoch bambusových ponožiek. Je to čulý biznis, ktorý rastie na tom, že banky, poisťovne, mobilní operátori, ale i menšie firmy čoraz častejšie outsourcujú komunikáciu s klientmi.

Je to aj príklad krízovej linky Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI), na ktorú ľudia volajú pre informácie ohľadom pandémie nového koronavírusu. Pre štát ju zabezpečovala spoločnosť CreditCall. INDEX sa zhovára s jej spolumajiteľom a konateľom Jurajom BALOGHOM.

SkryťVypnúť reklamu

Počas pandémie Covidu-19 ste pre NCZI prevádzkovali krízovú infolinku. Ako ste sa k tomuto projektu dostali?

Ministerstvo zdravotníctva, NCZI aj Úrad verejného zdravotníctva sme oslovili ešte predtým, ako sa na Slovensku objavil prvý prípad koronavírusu. Predpokladali sme, že štát bude potrebovať podporu v podobe infolinky. Situácia v Taliansku bola v tom čase už veľmi vážna.

Spočiatku sme neboli úspešní, no zmenilo sa to, keď štát spustil prvú infolinku. Prevádzkovalo ju NCZI, no nebola stavaná na obrovský počet hovorov, ľudia sa na ňu nevedeli dovolať. Keď sa začali sťažnosti hromadiť, spomenuli si na nás (CreditCall sa stal subdodávateľom spoločnosti O2 Business Services, ktorá mala kontrakt s NCZI - pozn. red.)

Po Pellegriniho tlačovke

Ako rýchlo ste boli schopní nabehnúť?

SkryťVypnúť reklamu

Informáciu sme dostali vo štvrtok 12. marca poobede, v piatok ráno bolo školenie a v sobotu okolo obeda sme začali na linke participovať. Od pondelka 16. marca sme išli v režime 24 hodín.

Bežne rozbiehate infolinku prakticky zo dňa na deň?

Bežne sa takýto veľký projekt pripravuje týždne až mesiace. Sme však relatívne flexibilní, technickú prípravu vieme spraviť rýchlo, náročnejšia časť je zaškolenie operátorov.

Priznávam, úvod projektu v NCZI nebol jednoduchý. Počas jedného víkendu sme ľudí sťahovali na home office a zároveň sa pripájali na krízovú linku.

Telefóny na krízovej linke zdvíhali aj zamestnanci NCZI, aj vaši operátori?

Áno, operátorov NCZI však bolo málo, keďže to nie je ich hlavná činnosť. U nás sme za prvé dni vyškolili asi sedemdesiat ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Po spustení linky sa ľudia sťažovali, že sa na ňu nevedia dovolať. V čom bol problém?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7JRK na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7JRK na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  2. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  3. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  4. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  5. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  6. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  7. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  10. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  1. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  2. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  3. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  4. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  5. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  6. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 700
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 729
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 10 152
  4. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 447
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 654
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 894
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 793
  8. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 181
  9. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 5 555
  10. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 5 458
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pacientka ukazuje svoj očkovací preukaz proti ochoreniu Covid-19 v piatok 30. apríla 2021 v Budapešti.

Slovensko vypadlo z dohody o voľnom cestovaní.

2 h
V skutočnosti je problémom naša sociálna predstavivosť, ich otvorenosť k oceánu, v protiklade s našou bukolickou pahorkatinou.

Stále máme neusporiadaný vzťah k problematike západnosti.

12. máj
Katarína Danová

Paulínymu hrozí dva až desať rokov.

6 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Návrh z dielne vicepremiéra spôsobil mimoriadny rozruch.

5 h
Milan Fiľo

Podnikateľ už nie je občanom Slovenska.

8 h
Makroekonóm VÚB banky Michal Lehuta.

V dobiehaní Západu zaostávame, upozorňuje v rozhovore analytik Michal Lehuta.

9 h
Naložiť auto alebo motorku pred cestou do chorvátskeho Splitu treba 1,5 hodiny pred odchodom vlaku.

Pribaliť si môžete auto aj psa.

13. máj