SME

Na linku Bratislava - Komárno sa vrátili vlaky národného dopravcu

Trať meria 100 kilometrov a najrýchlejší regionálny expres ZSSK ju zdolá za 1 hodinu a 42 minút.

Ilustračné.Ilustračné. (Zdroj: ZSSK)

KOMÁRNO. Na linke Bratislava - Komárno takmer po deviatich rokoch v nedeľu obnovili osobnú vlakovú dopravu národného dopravcu Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v spolupráci s rakúskym dopravcom Österreichische Bundesbahnen (ÖBB).

"Treba poďakovať aj RegioJetu, ktorý rozjazdil túto trať, a ďakujem mu za tých deväť rokov, že naučil cestujúcich používať túto dopravu. Teším sa zo spolupráce ÖBB a národného prepravcu, ktorý nám ponúkol vyššiu kvalitu a lepšiu cenu," povedal štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR Jaroslav Kmeť.

SkryťVypnúť reklamu

Ako dodal, momentálne prebieha súťaž na desaťročnú zmluvu na prepravcu na túto trať, pričom ZSSK v spolupráci s ÖBB ju budú prechodne obsluhovať najmenej dva roky. Ministerstvo podľa Kmeťa chce viac investovať do bezpečnosti na železničných priecestiach aj prostredníctvom eurofondov. V úseku Komárno - Bratislava odb. Letisko sa nachádza 51 priecestí, z ktorých je v súčasnosti vybavených závorami osem a 17 svetelným signalizačným zariadením .

"V spolupráci s ÖBB sme dali určitý odkaz Európe ako takej, že aj európski národní operátori vedia spolupracovať, čím vlastne ukazujú, že železničná doprava má zmysel aj v rámci cezhraničných spojení a spoluprác," uviedol podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor Komárna Béla Keszegh pripomenul, že mesto bude na budúci rok rozvíjať mobilitu budovaním infraštruktúry pre cyklistov, a to aj pred budovou stanice v nadväznosti na vlakovú osobnú dopravu.

Na linke Bratislava - Dunajská Streda - Komárno bude v pracovných dňoch v čase dopravnej špičky medzi Bratislavou a Komárnom 60-minútový takt (základný interval: 2-hodinový takt), v úseku Bratislava - Dunajská Streda 30-minútový takt (základný interval: 1-hodinový takt) a v úseku Bratislava - Kvetoslavov 20-minútový takt. Cestujúcim bude Supergarancia ZSSK pri meškaniach garantovať odškodnenie až do výšky 100 % zaplateného cestovného.

Trať z bratislavskej hlavnej stanice do Komárna, ktorá bola uvedená do prevádzky v roku 1896, meria 100 kilometrov a najrýchlejší regionálny expres ZSSK ju zdolá za 1 hodinu a 42 minút. Osobnému vlaku to trvá minimálne 2 hodiny a 7 minút. Od východovej po cieľovú stanicu zastaví na trati osobný vlak 27-krát. Regionálny expres má len 16 zastávok.

Železničná spoločnosť Slovensko

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (1. 5. 2025)
USD 1.137
AUD 1.780
CZK 24.920
JPY 162.680
CAD 1.573
GBP 0.852
HUF 404.080
PLN 4.275
CHF 0.939
SEK 10.972

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 316
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 898
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 873
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 28 767
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 803
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 230
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 988
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 958
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 038
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 874
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Saudi plánujú zvýšiť ťažbu.


TASR 1
Nákladný vlak prevážajúci osobné automobily stojí na trati počas celonárodného výpadku.

Mnohé podniky museli prerušiť výrobu.


TASR
Ilustračná fotografia.

Sankcie sú namierené voči piatim obchodným spoločnostiam.


SITA
Jadrová elektráreň Dukovany.

Vláda schválila spôsob financovania dostavby projektu.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 28 767
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 803
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 230
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 988
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 958
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 038
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 874
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu