Český telekomunikačný operátor Vodafone čelí v posledných dňoch na sociálnych sieťach spŕške nenávistných komentárov, ktoré sú namierené voči jeho najnovšej vianočnej kampani. Účinkujú v nej dvaja chlapci s indonézskymi koreňmi spolu s ich českou matkou.
„Nie je vhodnejšie na českom trhu dať bielu rodinu? To sa musí všetko prefarbovať, aby sa nepovedalo,“ píše jeden z komentujúcich. Podľa nich reklama agituje za LGBT, umelo podporuje rôznorodosť v spoločnosti a navádza na akceptovanie utečencov.
Väčšinu nenávistných komentárov s rasistickým podtextom administrátori na facebookovej stránke Vodafonu zmazali. No zašlo to tak ďaleko, že Vodafone musel kampaň dodatočne vysvetľovať.
Mimo tradičný folklór
Generálny riaditeľ Vodafone Petr Dvořák uznáva, že do kampane obsadili netypickú rodinu s (už nežijúcim) otcom indonézskeho pôvodu. „Je to ale rodina, ktorá tu s nami žije. Pre nás a tiež pre spoločnosť je dôležité, aby sme prepájali všetkých ľudí bez ohľadu na ich názor, farbu pleti, sexuálnu orientáciu, pohlavie alebo kultúru,“ dodáva.