Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Sme pripravení, aby vianočný lockdown nepriniesol aj blackout?

Blížia sa vianočné sviatky, ktoré budú v trochu pozmenenej atmosfére.

Čakajú nás mimoriadne opatrenia a obmedzenia pohybu. V čase, ktorý budeme tráviť prevažne doma, môže byť výpadok elektriny obzvlášť nepríjemný. O tom, ako je najväčšia distribučná spoločnosť na Slovensku pripravená riešiť takéto situácie, ale aj o nových možnostiach, ako manažovať svoje odberné miesto elektriny online, sme sa rozprávali s predsedom predstavenstva spoločnosti Západoslovenská distribučná, Tomášom Turekom.

Je vaša spoločnosť pripravená zabezpečiť plynulú dodávku elektrickej energie aj v tejto zložitej situácii, kedy je obmedzený pohyb a zároveň môže prichádzať aj k zníženiu počtu zamestnancov?

Pracovníci distribúcie v teréne musia byť, podobne ako požiarnici či lekári, pripravení zasiahnuť za každých okolností. Aj napriek komplikovanej situácii, v ktorej sa nachádzame, sa našim technikom darí odstraňovať prípadné poruchy bez zdržania. Môžem vás ubezpečiť, že sme v súčasnosti pripravení na to, aby sme aj v prípade zhoršenia situácie a vyhlásenia lockdownu v akejkoľvek podobe, zaistili udržateľný prevádzkový režim a nepretržitú dodávku elektrickej energie.

Neevidujete v spoločnosti zvýšený počet nakazených kolegov, ktorí by mohli obmedziť prevádzku?

Od začiatku vypuknutia pandémie sme robili také opatrenia, aby sme minimalizovali šírenie nákazy u nás. Sme podnik kritickej infraštruktúry, to znamená, že sme prijímali špeciálne opatrenia, v niektorých prípadoch aj nad rámec tých štátnych.

Kľúčoví zamestnanci, ako napríklad dispečeri, ktorí riadia celý chod sústavy a lokalizujú poruchy, boli od začiatku separovaní od ostatných kolegov, mali vytvorené samostatné a záložné pracoviská. Samozrejme, so zhoršujúcou sa situáciou na Slovensku, pribúda počet nakazených aj v našich radoch. Situáciu však máme pod kontrolou a nepredpokladám žiadne problémy, ktoré by mohli spôsobiť napríklad výrazné predĺženie času potrebného na odstraňovanie porúch.

Počas pandémie sa presunula veľká časť pracovných činností a komunikácie do online prostredia. Bolo to možné aj vo vašom prípade? Poslať zamestnancov na home office sa asi nedá...

Samozrejme, časť zamestnancov, ktorí vykonávajú svoju práci v teréne, tak pracujú aj teraz štandardným spôsobom. Na druhej strane sme veľmi využili, že už niekoľko rokov intenzívne pracujeme na rozvoji našich online služieb – webu, distribučného portálu, mobilnej aplikácie. Darí sa nám tak bez problémov komunikovať so zákazníkmi a zároveň výrazne minimalizovať potrebu priameho kontaktu.

Akú online pomoc môžem získať v tomto čase od vašej spoločnosti, ak mám poruchu?

Ak zákazník zistí, že „nesvieti“, nie je potrebné okamžite volať poruchovú linku. V špeciálnom vyhľadávači na našom webe si môže najprv overiť, či nejde o plánovanú odstávku alebo či už porucha nebola nahlásená. V septembri tohto roka sme zároveň pilotne, pre regióny mimo Bratislavu, spustili projekt automatického zasielania SMS správ v prípade, ak má zákazník poruchu trvajúcu viac ako 15 minút.

Spotrebiteľ tak má bez akejkoľvek akcie z jeho strany (ak nám dá jeho kontaktný telefón) istotu, že o jeho poruche vieme a na jej odstránení už pracujeme. Ak nastane v domácnosti výpadok elektriny, môže ísť o väčší problém na strane distribučnej spoločnosti, ale časté sú aj prípady, kedy si vie zákazník poradiť aj sám. Na našej stránke Keď nejde elektrina vieme zákazníkov rýchlo naviesť, ako zistia príčinu poruchy.

Väčšina týchto služieb je dostupná aj cez mobilnú aplikáciu, cez ktorú je okrem možnosti rýchleho nahlásenia poruchy, či zistenia, o aký typ prerušenia dodávky elektriny ide, nahlásiť napríklad aj stav elektromera.

Odpočet elektromera si teda môže odberateľ elektriny urobiť aj sám?

Kontrolu elektromerov robia každoročne „odpočtári“ fyzickým odpočtom na odbernom mieste. V tomto roku, kedy sme sa snažili minimalizovať osobný kontakt pracovníkov so zákazníkmi, sme odporúčali využívať novú možnosť – jednoduchý „samoodpočet“ cez mobilnú aplikáciu.

Zákazníci zo segmentu domácností prichádzajú do kontaktu s vami len vtedy, keď nastane u nich problém?

Najčastejšie vtedy. Kým je doma svetlo a teplo, nemajú dôvod kontaktovať nás. A samozrejme, ešte pri stavbe nového objektu, ktorý je potrebné fyzicky pripojiť do distribučnej sústavy. Aj tu sa nám však darí odbúravať tzv. „papierovačky“ a takmer celý proces žiadosti o pripojenie sme presunuli do online prostredia.

Majitelia novo-postaveného domu či inej budovy nájdu na našej stránke postup krok po kroku, ako ho pripojiť do distribučnej sústavy elektriny. Žiadosť o pripojenie je možné, samozrejme, podať elektronicky, rovnako aj priebežne sledovať stav jej vybavovania. Pomocou našej ďalšej webovej aplikácie, Geoportálu, si tiež môžete overiť dostupnosť distribučnej siete na mieste, kde sa chystáte stavať.

Všetky online služby spoločností Západoslovenská distribučná nájdete na tejto stránke.

Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 455
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 347
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 060
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 412
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 987
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 159
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 693
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 375
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 293
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 4 558
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poukazovanie na akúsi „kritickú infraštruktúru“ je kastovou verziou rakúsko-uhorského dedičstva.

20. jan
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

12 h