NEW YORK. Americká zásielková spoločnosť FedEx Corp. vo svojom účtovnom druhom kvartáli, ktorý sa skončil 30. novembra, viac ako zdvojnásobila zisk.
Balíčky posielané na sviatky totiž tentoraz dopĺňajú aj zásielky tovarov dennej spotreby, ktoré si ľudia nakupujú cez internet, aby sa počas pandémie vyhli návštevám obchodov.
Zásielkový gigant uviedol, že vo svojom druhom kvartáli dosiahol zisk 1,23 miliardy dolárov, pričom v rovnakom období pred rokom bol v sume 560 miliónov dolárov.
Tržby spoločnosti FedEx stúpli o 19 percent na 20,56 miliardy dolárov z úrovne 17,32 miliardy dolárov pred rokom a prekonali očakávania analytikov, že budú v objeme 19,33 miliardy dolárov.
Finančný riaditeľ Michael Lenz uviedol, že firma očakáva v najbližších šiestich mesiacoch rast zisku vzhľadom na zvýšený dopyt po zásielkových službách.
Podľa analytika UBS Thomasa Wadewitza kombinácia silného rastu objemu a vyšších cien pomôže zvýšiť ziskové marže počas zvyšku terajšieho účtovného roku firmy FedEx, ktorý sa skončí 31. mája.
(1 EUR = 1,2246 USD)