SME
Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Modernizácii železničných koridorov východ - západ už nič nestojí v ceste

Ministerstvo životného prostredia dalo projektu zelenú.

Minister dopravy Andrej Doležal.Minister dopravy Andrej Doležal. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Prepojeniu európskych regiónov modernou a kvalitnou železničnou sieťou cez modernizáciu železničných koridorov východ - západ na Slovensku už nestojí v ceste žiadna prekážka.

Ministerstvo životného prostredia dalo zelenú projektu modernizácie železničnej trate Bratislava hl. st. – Kúty – Lanžhot v úseku Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR v hodnote takmer 275 miliónov eur.

Výstavba viac ako tri roky

Železnice SR vnímajú schválenie EIA pozitívne, nakoľko ide o dôležitý koridor európskej železničnej siete. Ako ďalej uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová, po realizácii koridorov v smere sever – juh sa týmto krokom začína aj modernizácia koridorov východ – západ.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia siete ŽSR v úseku Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR zahŕňa modernizáciu dvoch traťových úsekov a implementáciu európskeho systému riadenia jazdy vlakov (ERTMS) na úseku železničnej trate Bratislava-Kúty-štátna hranica SR/ČR.

Ako podotkla Ria Feik Achbergerová, realizácia sa začala spracovaním projektovej dokumentácie, nakoľko ide o formu stavby „naprojektuj a postav“. Stavebné práce sú plánované na viac ako tri roky.

Súvisiaci článok Rozpočet je najmä pre železnice absolútne katastrofálny, tvrdí Doležal Čítajte 

Investícia sa bude financovať z prostriedkov Európskej únie (EÚ) cez Nástroj na prepájanie Európy (CEF) a aj z prostriedkov budúceho programového obdobia, keďže agentúrou INEA (Innovation and Networks Executive Agency ) bola odsúhlasená etapizácia projektu na viacročné obdobie, teda rozdelenie projektu na fázy.

SkryťVypnúť reklamu

"Zmluva, ktorá bola podpísaná v septembri 2020, je vo výške takmer 275 miliónov eur. Modernizácia sa realizuje cez žltý FIDIC „naprojektuj a postav“. Podpisom zmluvy sa začali projekčné práce, ktoré odhadujeme na jeden rok. Následne sa bude realizovať dielo," dodala Ria Feik Achbergerová.

Zlepšenie železničnej infraštruktúry

Zákazka je súčasťou globálneho projektu prepojenia slovensko-českej hranice so slovensko-maďarskou hranicou cez Bratislavu.

Cieľom projektu je napojenie modernej a bezpečnej železničnej infraštruktúry SR na európsku dopravnú sieť, čím sa zabezpečí prepojiteľnosť európskych regiónov modernou a kvalitnou sieťou v súlade s medzinárodne dohodnutými požadovanými technickými parametrami.

Modernizácia podľa ŽSR prinesie aj obnovu a zlepšenie technických parametrov zariadení a stavieb železničnej infraštruktúry na západoslovenskom úseku, ako aj zlepšenie technických parametrov železničnej infraštruktúry.

SkryťVypnúť reklamu

"Zabezpečí navyše aj bezpečnosť celej prevádzky na železničných tratiach, ale aj rast atraktívnosti a využiteľnosti pre cieľových užívateľov železničnej dopravy kvalitatívnym zvýšením služieb medzinárodnej a vnútroštátnej osobnej a nákladnej dopravy. Rovnako zabezpečí skrátenie jazdných časov, redukciu hluku a znečistenie ovzdušia, optimalizáciu počtu a vybavenia dopravní, počtu dopravných koľají v staniciach. Splnia sa aj požiadavky pre interoperabilitu s dosiahnutím medzinárodných štandardov," dodala hovorkyňa ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (17. 5. 2022)
USD 1.042
AUD 1.506
CZK 24.710
JPY 135.010
CAD 1.347
GBP 0.851
HUF 385.850
PLN 4.668
CHF 1.048
SEK 10.498

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii?
  1. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  4. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  8. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 260
  2. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 6 781
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 478
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 483
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 474
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 374
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 026
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 375

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  7. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  8. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 674
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 205
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 620
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 934
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 792
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 485
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 918
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 513
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Zásadný problém tejto koalície je spôsob, akým vznikala.


22 h
Norbert Moravanský.

Znásilnenie ako súčasť vojnovej mašinérie je obludné.


a 1 ďalší 23 h
Ilustračné foto.

Poisťovne prerábajú klientom zmluvy, podľa nich nezodpovedajú realite.


24 h
Švédska šéfka diplomacie Ann Lindeová

Z Azovstaľu evakuovali viac ako 200 vojakov.


a 6 ďalší 14 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Analytici očakávajú, že objem ruského dovozu do Indie bude rásť aj v ďalších mesiacoch.


TASR 2 h

V medziročnom porovnaní podporil rast slovenskej ekonomiky predovšetkým domáci dopyt.


TASR 4 h
Farma v Topoľovke zrejme končí.

Patrila k najväčším na Slovensku.


17 h
Minister financií Igor Matovič.

Návrh pôjde v stredu na rokovanie vlády a vo štvrtok do parlamentu.


TASR 21 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  7. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  8. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 674
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 205
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 620
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 934
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 792
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 485
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 918
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 513
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu