Ani jeden z najväčších slovenských obchodníkov nehodnotí vlaňajšok z biznisového hľadiska len pozitívne. Aj keď ako predajca potravín je Lidl oproti hráčom v iných retailových segmentoch predsa len v pomerne komfortnej pozícii, pretože jeho obchody môžu byť otvorené počas lock-downu.
„Panické nákupy, ktoré nám skokovo zvýšil obrat, trvali dva týždne. Potom sme sa vrátili k normálu,“ tvrdí generálny riaditeľ slovenského Lidlu Matúš GÁLA.

Navyše seniorské hodiny nie sú podľa neho nastavené tak, aby ich ohrozená skupina obyvateľstva chcela využívať. A vládne nariadenie zakazujúce predaj spotrebného tovaru počas Vianoc považuje vyslovene za neférové.
V rozhovore pre INDEX Matúš Gála vysvetľuje aj to, ako pandémia ovplyvnila expanzívne plány Lidlu či to, akú budúcnosť má podľa neho online predaj potravín.
V rozhovore sa dočítate:
- Ako šéf Lidla vníma konkurenciu? Chce predbehnúť Tesco?
- Ako pandémia ovplyvnila biznis obchodného reťazca?
- Ako hodnotí protipandemické opatrenia vlády, ako sú seniorské hodiny alebo zákaz predaja nepotravinového tovaru počas Vianoc?
- Ako bude Lidl rozširovať svoju sieť?
- Koľko slovenských potravín Lidl predáva a bude zvyšovať ich podiel?
- Ako sa reťazec vyrovná s vyššími recyklačnými poplatkami a skorším zavedením systému na zálohovanie PET fliaš a plechoviek?
Kedy ste boli naposledy v Tescu?
Včera.
Ako sa vám tam páčilo?