NEW YORK. Podnikanie Googlu v digitálnej reklame opäť naberá dynamiku, ktorú stratilo na začiatku pandémie. Materská spoločnosť Googlu, Alphabet Inc., za október až december vykázala zisk 15,2 miliardy dolárov pri tržbách 56,9 miliardy dolárov, čím ľahko prekonala prognózy analytikov.
Tržby Googlu za reklamu vo štvrtom kvartáli oproti rovnakému obdobiu pred rokom stúpli o 22 percent na 46,2 miliardy dolárov.
„Bol to skvelý záver náročného roku," uviedla Ruth Poratová, finančná riaditeľka spoločnosti Alphabet. Keď pandémia vypukla, zadávatelia reklamy zredukovali výdavky, predovšetkým letecké spoločnosti, hotely, výletné lode a ostatné firmy spojené s cestovým ruchom.
Reklama v týchto sektoroch sa však teraz zotavuje vzhľadom na predpoklady, že ľudia opäť plánujú cestovať v neskoršej časti tohto roka. „Máme naozaj dobrý pocit z úrovne aktivity" medzi zadávateľmi reklamy, dodala finančná riaditeľka.
(1 EUR = 1,2044 USD)