SME

Nepriaznivá koronavírusová situácia tlačí českú korunu nadol

Koruna sa prepadla na 26,10 Kč/euro.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

PRAHA. Česká mena opätovne oslabuje. Je za tým nezvládnutý vývoj pandemickej situácie. Koruna sa prepadla na 26,10 Kč/euro. Horšie na tom bola naposledy 28. januára, keď dosiahla 26,115 za euro.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výroba sa spomalila

Ako uviedol server novinky.cz, iba 1. februára sa korune po dlhom čase podarilo zlomiť hranicu 26 Kč/euro. Teraz je opäť tam, kde bola koncom januára, pritom jej postupný prepad sa zďaleka nemusí skončiť, keďže zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by sa pandemická situácia v Česku mala čoskoro zlepšiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Drahší chlieb aj vajcia? Môže za to rozhasená klíma i vtáčia chrípka Čítajte 

"Za aktuálnym oslabovaním koruny stojí primárne zhoršujúci sa vývoj pandémie Covidu-19 v Česku a avizované sprísňovanie vládnych reštriktívnych opatrení," uviedol analytik spoločnosti Akcenta Miroslav Novák.

"Podľa dostupných informácií vláda síce neuvažuje o prerušení výroby v priemyselných podnikoch, ale v prípade ďalšieho zhoršovania epidemiologickej situácie sa ani táto možnosť nedá v marci úplne vylúčiť," dodal.

Najnižšiu hodnotu mala v marci

Podľa Nováka je vzhľadom na súčasnú epidemiologickú situáciu potrebné počítať v 1. kvartáli s výraznejším poklesom českej ekonomiky. "Hospodárske oživenie domácej ekonomiky sa posúva hlbšie do 2. štvrťroka," dodal.

Pred prvou vlnou protipandemických reštrikcií v polovici februára minulého roka koruna posilnila dokonca na 24,795 Kč/euro. Následne sa jej kurz výrazne prepadol.

SkryťVypnúť reklamu

Na dno česká mena padla vlani 24. marca, keď jedno euro vychádzalo na 27,81 koruny. Opačne, najlepšie na tom bola v minulom roku 20. augusta, keď sa dostala na 26,06 Kč/euro. Jej rast však zastavil nástup jesennej vlny pandémie a s tým súvisiace opatrenia. Nasledoval ďalší pád na 27,345 Kč/euro k 29. októbru.

Odvtedy koruna s prestávkami posilňovala. V návrate k predpandemických hodnotám jej však zabránil aktuálny vývoj pandémie v Česku a jeho ekonomické dôsledky.

Koronavírus SARS-CoV-2

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  3. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  4. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  5. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  8. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  1. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  2. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  3. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  4. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  5. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  6. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  7. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 862
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 702
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 5 344
  4. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 4 727
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 3 312
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 663
  7. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili 2 054
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi 1 800
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Ropa predtým klesla o približne dve percentá.


TASR
Ilustračné foto.

Technologický gigant získa v Nokii 2,9-percentný podiel.


TASR
Ilustračné foto.

Ide o alternatívnu ropu Arab Light.


ČTK 6
Ilustračné foto.

Apple je treťou verejne obchodovanou firmou, ktorá dosiahla tento míľnik.


TASR
  1. Marián Viskupič: Rozpočet 2026: Podvod roka, nie zákon roka
  2. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  3. Juraj Jevin: Kde je minister financií?
  4. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  5. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  8. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 28 252
  2. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 17 476
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 8 071
  4. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal. 6 557
  5. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 6 088
  6. Monika Albertiová: Kradol som. Pán Glück, až tak? Alebo ako sa rodí spravodlivosť v Chujave 5 287
  7. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 229
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 128
  1. Marcel Rebro: Existuje dôkaz o tom, že Rusi naozaj napadli Ukrajinu?
  2. INEKO: Hodnotenie finančného zdravia samospráv: Kleslo zadlženie, ale aj prebytky na bežných účtoch
  3. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  4. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  5. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  6. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  7. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  8. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
SkryťZatvoriť reklamu