Nevinný predaj nevhodného vianočného darčeka sa mohol skončiť vybieleným účtom. Keď Miroslav (celé meno máme v redakcii) na portáli Bazoš.sk zverejnil inzerát, že predáva elektrickú zubnú kefku, cez aplikáciu WhatsApp ho kontaktovala záujemkyňa s českým telefónnym číslom. Tvrdila, že o kefku má záujem a že by po ňu poslala kuriéra.

Miroslav jej navrhol, že ak je v Brne alebo Prahe, môže jej kefku odovzdať osobne, pretože sa chystá do Česka. Potenciálna kupujúca mu však odpovedala, že je z Hlohovca a české číslo vysvetlila tým, že ide o služobný mobil.
Miroslav jej teda navrhol, že pôjde autom po diaľnici a balíček jej odovzdá na čerpacej stanici pri Hlohovci. Na to zasa záujemkyňa odvetila, že má covid a trvala na kuriérovi.
Keď Miroslav súhlasil, poslala mu link na stránku postasksafe.shop s tým, že mu cez ňu posiela peniaze za kefku - stačí vraj kliknúť na možnosť „Prijímanie finančných prostriedkov“.
Webstránka s logom a korporátnymi farbami Slovenskej pošty však požadovala vyplniť číslo Miroslavovej platobnej karty, celé meno držiteľa, platnosť karty aj verifikačný kód. Čiže všetky údaje, vďaka ktorým by bolo možné Miroslavovu kartu zneužiť. Keď kupujúcej napísal, či si z neho robí dobrý deň, viac sa mu neozvala.

Ako odhaliť podvodníka
Hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková potvrdzuje prípady, keď ľudia dostávajú falošné e-maily s hlavičkou pošty v spojitosti so stránkami, ktoré ponúkajú kúpu a predaj rozličných tovarov.