Príbeh slovenského výrobcu zubných pást Biela perla sa začína netradične – dovozom kobercov zo Spojených štátov, ktorým sa rodinná firma Dimenzia z Kežmarku zaoberala.
Keď Ján Jurík spolu so svojím synom Zlatkom pred dvadsiatimi rokmi navštívili rodinu v zámorí, všimli si, že Američania vo veľkom používajú bieliace produkty na zuby.
„Vždy, keď môj dedo videl v niečom príležitosť, hneď sa toho chcel chytiť,“ spomína vnučka a dcéra zakladateľov, ako aj šéfka marketingu firmy Inés Peško Juríková.
Diera na trhu v bielení
Na výrobu bieliacej dentálnej hygieny dali otec a syn Juríkovci dokopy tím odborníkov. Sami v tomto sektore skúsenosti nemali – jeden je vyštudovaný poľnohospodár, druhý zasa záhradný architekt.
O nový produkt bol podľa Inés veľký záujem: „Pred dvadsiatimi rokmi sme boli na trhu jediní.“ Predával sa v lekárňach ako zdravotnícka pomôcka a jeho výhodou bolo, že zákazníci si mohli vybieliť zuby aj bez návštevy stomatológa, stačilo sa riadiť návodom.