Biznis, ktorý zažíva obdobie paradoxu. Obrovský dopyt po bicykloch od vypuknutia pandémie by mal ich výrobcov tešiť, pretože vypredávajú sklady do posledného kusu. To sa im pozitívne prejavuje na tržbách a ziskoch.
Na druhej strane prežívajú najväčšiu produkčnú krízu v histórii, ktorá (zrejme) potrvá aspoň dva až tri roky. Už dnes si nová realita vyberá svoju daň v podobe vyššej ceny bicyklov, ich nedostupnosti a chudobnejšom výbere.
Dôvodom je globálny nedostatok komponentov, z ktorých sa skladajú bicykle. Tie sa dovážajú z Ázie - z krajín ako Čína, Taiwan, Japonsko či Indonézia. Situáciu vyhrotilo minuloročné zatváranie ekonomík, čo viedlo k ochromeniu výroby súčiastok a meškaniu v logistike. Problémy majú nielen slovenskí výrobcovia bicyklov, ale celý svet bez ohľadu na značku.
Zdržania v stovkách dní
Aby slovenskí výrobcovia bicyklov stihli do predajní dodať nové modely na sezónu 2021, pripravovali sa na to už od jari minulého roka a prispôsobujú tomu objednávky dodávateľom v Ázii.