Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Vedia, čo chcete, dáta im dá banka. Malý startup má milióny klientov

Firma Dateio spúšťa cashbackový systém v Slovenskej sporiteľni.

Ivan Dovica zo spoločnosti Dateio (Zdroj: Dateio)

Slovenská sporiteľňa nedávno spustila službu Moneyback. Ide o cashbackový systém, v ktorom pri platení kartou klienti dostávajú odmenu v podobe vrátenia časti zaplatenej sumy. Služba je súčasťou bankovej aplikácie George.

Za touto novinkou nestojí banka, ale malý startup Dateio. Sídli v Prahe a šéfuje mu Slovák Ivan Dovica s obchodným partnerom Ondrejom Knotom.

Firma pracuje s citlivými dátami od bánk, z ktorých v anonymizovanej forme vie identifikovať nákupné správanie kohokoľvek. Čím viac platíte kartou, tým sú dáta presnejšie a ponuka lepšie šitá na mieru.

Predvlani do tejto fintech firmy investovala Erste bank, matka Slovenskej sporiteľne a rovnako Air Bank. Kúpili podiel od vystupujúceho fondu J&T Ventures.

Startup má milióny klientov na Slovensku, Česku i Rumunsku a čoskoro mieri na ďalšie trhy, kde Erste Group pôsobí. Teda do Rakúska, Chorvátska a Maďarska.

Ste viac technologická alebo marketingová spoločnosť?

Určite technologická. Do marketingu prinášame dáta. Obchodníci vidia prostredníctvom nás výsledky a dáta, ktoré sa dajú analyzovať a interpretovať.

Ako teda systém, ktorý ste tento týždeň spustili v Slovenskej sporiteľni, zjednodušene funguje?

Základom našej platformy sú zľavové ponuky vo forme cashbacku, ktoré klientom prinášame do ich mobilného bankovníctva. Zľavu stačí jedným kliknutím aktivovať, čím sa prepojí s platobnou kartou klienta a následne už iba zaplatiť v obchode.

My túto platbu spracujeme a klient dostane zľavu vo forme cashbacku spať na svoj účet. Celé to funguje vďaka prístupu k informáciám o platbách, ktoré vyhodnocujeme. Vďaka dátam o platbách tiež dokážeme klientovi odporučiť zľavy, ktoré ho najviac zaujímajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dáta o klientoch vám dodávajú banky. Čo z nich viete presne vyčítať?

Klient dá súhlas so spracovaním dát v anonymizovanej forme, takže my nevieme rozpoznať totožnosť klienta a vidíme ho pod anonymným ID. Dáta v našom prípade sú jednotlivé platby kartou. Poznáme tak celkovú nákupnú históriu spotrebiteľov - to ako a kde nakupovali. Na základe týchto dát vieme klientovi odporučiť spomínané zľavy. To je pridaná hodnota našej analytiky, pretože vieme vyhodnotiť, ako a v akej miere klient zareagoval na kampaň, ktorú sme mu ponúkli v mobilnom telefóne. Vieme tak poskytnúť pohľad na klienta cez takzvaný share of wallet, teda pohľad cez jeho peňaženku.

Skúste konkrétnejší príklad...

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

EÚ plánuje zaviesť uhlíkové clo pre produkty z tretích krajín.


5. dec
Obchod Pepco v Bratislave. (ilustračné foto)

Milan Drahoš o nejednoznačnosti lockdownu i útokoch na zamestnancov.


3. dec
Mliečne produkty by vo vyváženej strave nemali chýbať.

Sťažujú sa obchodníci, mliekari aj farmári.


3. dec
Hegerova vláda.

Pri platoch rozhoduje priemerná mzda a plat poslancov.


3. dec
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Časť galérie predsedov vlád na Úrade vlády.

Slovensku hrozí, že sa prepadne samo do seba. Vlastne ako teraz.


5. dec
Jakub Filo.

Minister neráta, s kým sedí vo vláde.


21m
Skryť Zatvoriť reklamu