Ľudia už čítajú etikety, vyhľadávajú potraviny bez "éčok" či bio. Zdravšiemu životnému štýlu spoločnosti sa snažia vyhovieť aj obchodné reťazce.
"Ešte v druhej polovici minulého roka sme do všetkých supermarketov zaradili sekciu zdravý svet," uviedla hovorkyňa Billy Kvetoslava Kirchnerová. Reťazec reagoval na zvýšený záujem zákazníkov o tento druh potravín.
Všeobecne podľa hovorkyne Billy vidno nárast záujmu o ovocie a zeleninu, oriešky, ale aj ryby a králičie či jahňacie mäso, ktoré sa kupuje podstatne menej ako iné druhy.
"Záujem je aj o rôzne mixy mrazenej zeleniny. Zákazníci veľmi dobre zareagovali aj na zeleninu v kombinácii s pohánkou či cereáliami," dodala Kirchnerová. Kupujú viac aj rôzne alternatívy klasickej bielej múky, či už špaldovú, ražnú, alebo tmavú chlebovú.
Zmenené preferencie
Nákupné preferencie Slovákov mení obezita, iné civilizačné ochorenia aj potravinové intolerancie.