ZÜRICH. Podiel online predaja na globálnych maloobchodných tržbách v minulom roku vzrástol takmer na pätinu. Dôvodom prudkého zvýšenia internetového predaja boli protiepidemické opatrenia, uviedla Konferencia Spojených národov pre obchod a rozvoj (UNCTAD).
Podľa odhadu UNCTAD podiel online predaja v roku 2020 stúpol na 19 % zo 16 % v roku 2019. Štúdia UNCTAD vychádza zo správ štatistických úradov veľkých ekonomík.
Slovensko.sk chcú upraviť za státisíce. Aj pre mobilnú appku ČítajteNajväčší podiel online predaja na celkových maloobchodných tržbách zaznamenala minulý rok Južná Kórea, kde vyskočil na 25,9 % z 20,8 %. V Číne predstavoval 24,9 %, v Británii 23,3 % a v USA 14 %.
Údaje pre 13 najväčších firiem v oblasti e-commerce, z ktorých 11 je z Číny a USA, ukázali výrazné oslabenie spoločností ponúkajúcich služby. Napríklad Expedia padla minulý rok z piateho miesta v roku 2019 na jedenáste, Booking Holdings zo šiesteho na dvanáste a Airbnb z jedenásteho na trináste. Najväčšou e-commerce firmou z pohľadu hrubých tržieb zostala Alibaba, nasledovaná Amazonom.