SME
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

O prevádzku trate Bratislava – Komárno súkromníci záujem nemali

Súťaž zrušili, do súťaže sa prihlásila len Železničná spoločnosť Slovensko.

Minister dopravy Andrej Doležal.Minister dopravy Andrej Doležal. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy zrušilo súťaž na prevádzku železničnej trate Bratislava – Komárno.

Do súťaže sa totiž neprihlásil žiaden súkromný dopravca. Informoval o tom v online diskusii minister dopravy Andrej Doležal s tým, že dôvodom boli neprimerane krátke lehoty na predkladanie ponúk a na samotné plnenie tejto zákazky, hoci rezort dopravy oproti minulosti túto lehotu predĺžil.

Do súťaže sa prihlásila len Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), ktorej cenová ponuka však podľa Doležala významne prekročila očakávania rezortu. Ministerstvo dopravy preto pristúpi k priamemu rokovaniu o desaťročnej zmluve s relevantnými železničnými dopravcami.

Andrej Doležal rokovania napriamo označil za legitímny proces, ktorý umožňujú aj pravidlá Európskej komisie. Osobne verí, že dialóg prinesie „správneho víťaza" s najlepšou ponukou, lebo rokovania budú mať parametre transparentnej súťaže.

SkryťVypnúť reklamu

Minister Doležal trvá na tom, aby bola zmluva minimálne s víťazom zverejnená. Bude sa však snažiť aj o to, aby aj jednotlivé ponuky boli zverejnené. Ako dodal, rezort dopravy podporuje liberalizáciu na železniciach, lebo prináša alternatívu, zníži cenu a zvyšuje kvalitu železničnej dopravy.

Andrej Doležal očakával, že sa do súťaže prihlásia viacerí dopravcovia vrátane spoločnosti RegioJet. Tá nedávno kritizovala rezort dopravy okrem iného z toho, že nemá úprimný záujem liberalizovať železničnú dopravu.

Do súťaže sa neprihlásila pre stratu dôvery v úprimný záujem ministerstva dopravy na férovej súťaži, ktorá by priniesla rast kvality služieb a úsporu nákladov. Podľa RegioJetu navyše chýba harmonogram súťaží tak, ako to požaduje Európska únia. Minister Doležal obvinenia odmietol a označil ich za polopravdy, či priamo klamstvá.

„Pseudospor s RegioJetom sa nezačal z mojej strany. Z mojej strany nie je žiaden spor. Ja som len nedokázal akceptovať ponuku RegioJetu, keď sme chceli súťažiť prevádzku trate Bratislava - Komárno na dva roky.

SkryťVypnúť reklamu

Tá ponuka bola nevýhodná, išla by dole kvalita a cena by zostala rovnaká," zdôraznil minister Doležal, ktorý nechápe, prečo RegioJet kritizuje súťaž, do ktorej sa ani neprihlásil. Ako dodal, pre neho je jedno, kto bude prevádzkovať predmetnú trať, môže to byť hoci aj RegioJet, hlavné je, aby to bolo cenovo výhodné, efektívne a služby boli kvalitné.

Zrušenie súťaže na trať Bratislava - Komárno je podľa spoločnosti RegioJet smutnou správou o kompletnej strate dôvery všetkých dopravcov a celého trhu v úprimný záujem ministerstva súťažiť verejné zákazky na železnici.

„Výsledok je o to horší, pretože dôvodom, prečo sa nikto neprihlásil, neboli krátke termíny v súťaži, ako uviedol minister - zrovna termíny boli v poslednom kole dostatočné," tvrdí spoločnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavným dôvodom je podľa súkromného dopravcu to, že je zle nastavený celý systém, kedy nikto z dopravcov už neverí v ozajstný záujem o férové súťaženie dotovaných vlakov na Slovensku a účasť v takýchto "pseudosúťažiach" považuje iba za stratu energie a prostriedkov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (16. 5. 2022)
USD 1.039
AUD 1.507
CZK 24.740
JPY 133.910
CAD 1.351
GBP 0.851
HUF 385.000
PLN 4.688
CHF 1.039
SEK 10.491

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  2. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 695
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 516
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 209
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 325
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 208
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 979
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 019
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 593

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  7. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  8. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 045
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 288
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 172
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 431
  5. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 4 625
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 4 232
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 248
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 951
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda NR SR a Sme rodina Boris Kollár

Matovič hovorí, že Kollár naletel Ficovi.


a 1 ďalší 57m
Slovensko - Kanada: Slovenskí hokejisti prehrali 1:5 v zápase MS v hokeji 2022.

Slováci prehrali 1:5, presadil sa iba Takáč.


Sportnet a 2 ďalší 2 h
Komentátor SME Peter Schutz.

Účelovo napádať kroky polície ladí so záujmami Kollára aj Smeru.


56m
Vojna na Ukrajine

Vojna na Ukrajine pokračuje 82. deň.


a 6 ďalší 13 h

Neprehliadnite tiež

Minister financií Igor Matovič.

Návrh pôjde v stredu na rokovanie vlády a vo štvrtok do parlamentu.


TASR 3 h
Ilustračné foto

Takmer všetky kontrakty počítajú s platbami v eurách alebo dolároch.


TASR 5 h
Záujem o autá cez lízing klesá.

Úroky sa môžu výrazne líšiť, niektorým poplatkom sa nevyhnete.


12. máj
Šéf InoBatu Auto Marián Boček

Slovenský výrobca batérií zatiaľ na svoj projekt vyzbieral 90 miliónov eur.


4. máj

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  7. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  8. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 045
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 288
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 172
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 431
  5. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 4 625
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 4 232
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 248
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 951
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu