Autor je marketingový manažér a bývalý novinár
Začiatkom roka som sa rozhodol predať svoju nehnuteľnost. Naposledy som riešil bývanie pred vyše desiatimi rokmi a s realitnými kanceláriami som dosiaľ nemal vyslovene zlú skúsenosť. Za servis si zobrali okolo dvetisíc eur a všetko prebehlo hladko.

Realitný biznis je ale v súčasnosti šialenstvo. Byty sa predávajú rýchlejšie ako lacné oblečenie vo výpredaji. A z realitiek sa stali krvilační paraziti, ktorí stratili akékoľvek zábrany. Preto si zodpovedzme hneď na úvod základnú otázku tohto článku: realitka - áno či nie? Nie. Nope. Nein. V žiadnom prípade. A ešte raz - nie.
Ten hlavný dôvod je, že realitná kancelária nezastupuje záujmy nikoho iného ako svoje vlastné. Áno, chce, aby predaj zbehol čo najrýchlejšie a každý dostal to, čo chcel. Na to ale nepotrebujete realiťákov, ale odborníkov, ktorí budú skutočne zastupovať vás.
1. Experti na trh? Tak určite
Realitky dostávajú v súčasnosti odmenu na províznom princípe. Znie to supermotivačne - čím lepšie predajú vašu nehnuteľnosť, tým viac zarobia. V skutočnosti je ich finančná motivácia takmer nulová.