SME

Situácia železničiarov sa zlepšuje, prácu stratí zrejme menej ľudí

O prácu príde 360 zamestnancov.

ZSSK obmedzuje niektoré spoje aj na východnom Slovensku.ZSSK obmedzuje niektoré spoje aj na východnom Slovensku. (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Rok 2021 sa pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) vyvíja priaznivejšie, ako sa dalo očakávať v závere minulého roka. Rastie objem prepráv, rovnako sa zvyšujú aj tržby.

Spoločnosť predpokladá, že v rámci hromadného prepúšťania celkovo skončí pracovný pomer približne 360 zamestnancov z plánovaných 442. Pre TASR to uviedla Silvia Kuncová zo ZSSK Cargo.

Tržby narástli takmer o pätinu

V priebehu tohto roka dochádza k rastu objemu prepráv, čo sa prejavuje nárastom tržieb. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka za štyri mesiace zaznamenala spoločnosť rast výkonov o zhruba 17 percent.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok ZSSK podľa analytikov nakupovala neefektívne za viac ako miliardu eur Čítajte 

"Úroveň prepráv spred dvoch rokov pred prepuknutím recesie v hutníctve však ešte nedosahujeme. Rastúce tržby a pozitívne prejavy racionalizačných opatrení sa ale prejavujú výrazným zlepšením hospodárenia oproti minuloročnej strate 32,2 milióna eur," priblížila Kuncová pre TASR.

Poukázala tiež na to, že mnohé náklady nemajú lineárny charakter v priebehu roka. Výsledok za štyri mesiace tak nie je úplným obrazom aktuálneho hospodárenia, ale poskytuje informáciu o pozitívnom trende. Celoročný výsledok podľa Kuncovej bude závisieť od pokračovania a udržania nastolených objemov prepráv a systémovej podpory železničnej nákladnej dopravy v priebehu celého roka 2021.

ZSSK Cargo za obdobie január až máj 2021 prepravila 12,9 milióna ton tovaru, čo je medziročne o 2,5 milióna ton viac. Aktuálny rast výkonov podľa Kuncovej nie je len dôsledkom priaznivého vývoja hutníctva a celkového oživenia trhu, ale aj výsledkom úspešných obchodných aktivít spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosti sa darí

"Podarilo sa nám získať napríklad prepravy automobilov od konkurenčných železničných dopravcov, ďalšie vnútroštátne i dovozové prepravy dreva pre slovenský drevospracujúci priemysel z cestnej dopravy, vytvoriť novú trasu uceleného vlaku pre navýšenie hutníckej produkcie do Nemecka a Francúzska, získať nový vývoz oceľových brám do Poľska, nový dovoz kovov z Maďarska, nový tranzit kovov z Ukrajiny do Španielska, prepravy v dovoze chémie a iné," vymenovala Kuncová s tým, že to všetko prinieslo nárast objemu prepraveného tovaru a tržieb.

V rámci hromadného prepúšťania v roku 2020 bola schválená optimalizácia 442 zamestnancov ZSSK Cargo. Do 1. mája tohto roka už pritom skončilo pracovný pomer v rámci hromadného prepúšťania 253 zamestnancov.

SkryťVypnúť reklamu

"Zostávajúca optimalizácia je prehodnocovaná v závislosti na vývoji výkonov a personálnej potrebe na jednotlivých pracoviskách. Očakávame, že v rámci hromadného prepúšťania celkovo skončí pracovný pomer približne 360 zamestnancov," priblížila Kuncová pre TASR.

Mzda sa zvýšila

Nákladný dopravca zároveň od začiatku tohto roka pracuje na zmene odmeňovacieho systému. Rokuje sa so zástupcami odborov a hľadá sa spôsob, ako zjednodušiť a zefektívniť odmeňovací systém a upraviť ho na flexibilnejší a spravodlivejší.

"Postupne sa niektoré zmeny uplatňujú už teraz, ale konečná verzia nového odmeňovacieho systému bude známa až koncom roka a bude platiť od 1. januára 2022," ozrejmila Kuncová.

Tento rok podľa nej zamestnanci získajú celkovo 2,5 milióna eur v rámci záväzku z kolektívnej zmluvy z roku 2020. "V rámci zmien v novom odmeňovacom systéme sa budú meniť aj parametre, ktoré by mali pozitívne ovplyvniť výšku príjmov našich zamestnancov. Za prvé štyri mesiace tohto roka sa priemerná mzda v ZSSK Cargo zvýšila o 3 percentá oproti minulému roku," dodala.

Železničná spoločnosť Slovensko

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 839
  2. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 7 567
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 607
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 067
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 746
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 531
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 980
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 2 961
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Služby obmedzilo alebo zastavilo až 88 poštových operátorov.


SITA 1

Predaj Porsche je výrazne nižšie ako napríklad v prípade značky Audi.


TASR
Ministerka hospodárstva Denisa Saková.

Kľúčové je zachovanie toku ropy cez Družbu.


TASR 4
Britský premiér Keir Starmer (vľavo) a Tim Morrison, šéf liehovaru Clydeside Distillery  v škótskom Glasgowe.

Clá začnú premietať do cien do konca tohto roka.


TASR 4
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 971
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 385
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 363
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 526
  5. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 10 082
  6. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 241
  7. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 457
  8. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 160
  1. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  2. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  3. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  4. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  5. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  6. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  7. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  8. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
SkryťZatvoriť reklamu