BRATISLAVA. Pre časť vinárov sa online predaj stal v minulom roku jednou z hlavných ciest, ako dostať víno k zákazníkovi.
Hoci väčšina vinárstiev už mala vlastný e-shop, prípadne predávala aj cez väčšie e-shopy s nápojmi, pandémia ich prinútila online predaj vína cez vlastnú stránku prekopať, zjednodušiť a priblížiť konzumentom.
"Asi ako vo väčšine odvetví aj nám sa predaj na e-shope podstatne zvýšil. To nás viedlo aj k zmene pôvodného e-shopu na funkčnejšiu verziu," uviedol Milan Koči, výrobný riaditeľ a konateľ vinárstva Movino.
V novej verzii vedia zákazníci pohodlne nakúpiť za pár sekúnd a víno im bude do 48 hodín doručené na zvolenú adresu. "Doplnili sme aj platbu - online platobnou kartou, ktorá je najviac využívanou platobnou metódou aj v súčasnosti," dodal.

Zjednodušiť objednávku na pár klikov a sekúnd sa snažilo aj vinárstvo Mrva & Stanko.
"Pred pandémiou sme náš e-shop považovali za cestu, ako dostať vína ku klientom bez nutnosti cestovania. Počas pandémie sa z neho stal jeden z hlavných odbytových kanálov. Upravovali sme web, aby bol prehľadný a jednoduchý na ovládanie," dodal.
Hoci pred objednaním chýbala pre obmedzenia možnosť ochutnávky vína, ako zabehnutá značka online predaj fungoval. "Ľudia si zvykli nakupovať z pohodlia domova všetko, aj víno. Dodávame ho do všetkých kútov Slovenska," skonštatoval Mrva.
Hlavne rýchlo
Podobne ako pri iných tovaroch ani na víno nechcú zákazníci čakať pridlho. Firmy sa ho snažia doručiť v priebehu jedného, najviac dvoch dní.
Najväčší e-shop s nápojmi WinePlanet.sk okrem štandardného doručenia do dvoch dní počas pandémie pridal možnosť bleskovej zásielky. V rámci nej príde víno k zákazníkovi taxíkom do hodiny od objednávky.