SME
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Zaplavené autá z Nemecka, Belgicka a Holandska môžu ohroziť slovenský trh

Predajcovia jazdených áut sa budú snažiť zbaviť vozidiel, ktoré boli zaplavené.

Záplavy v NemeckuZáplavy v Nemecku (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Zaplavené "jazdenky" z Nemecka, Belgicka a Holandska môžu ohroziť aj slovenský trh.

Tieto štáty patria medzi krajiny, z ktorých sa na Slovensko a do Českej republiky dováža najviac ojazdených áut.

Po záplavách možno očakávať, že sa predajcovia z týchto oblastí budú v masovej miere snažiť zbaviť vozidiel, ktoré boli zaplavené.

Väčšina importov pochádza z Nemecka

"Na základe našich skúseností sa u rôznych predajcov či v inzercii začínajú zaplavené vozidlá objavovať už krátko po povodniach. Vzhľadom na bleskový charakter povodní najmä v Nemecku, ktoré je najobľúbenejšou krajinou na dovoz ojazdených áut, možno čakať, že áut bolo zaplavených veľké množstvo. Až 100 vozidiel postihla rýchla povodeň dokonca priamo na diaľnici v Severnom Porýní-Vestfálsku. O to väčší počet pokusov o predaj týchto vozidiel môžeme čakať smerom na východ," uviedol prevádzkový riaditeľ AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA Auto, Petr Vaněček.

SkryťVypnúť reklamu

Ročne sa na Slovensko zo zahraničia dovezú desaťtisíce áut. Väčšina importov pochádza práve z Nemecka, ktoré na mnohých miestach vrátane veľkých aglomerácií s hustou automobilovou premávkou trápili rekordné povodne.

"Jazdenky" z podobne postihnutého Belgicka a Holandska sú taktiež často dovážané na územie Slovenska a Česka.

Súvisiaci článok Západ ešte nezačal rátať škody, povodne už zasiahli aj východ Nemecka Čítajte 

Pri moderných vozidlách plných elektronickej výbavy a rôznych bezpečnostných systémov je zvýšená aj náchylnosť na poruchy, najmä po zaplavení veľkým množstvom vody do väčšej výšky než je motorový priestor.

Veľa porúch potom môže byť aj životu nebezpečných. Kedykoľvek totiž môže nastať zlyhanie elektroniky alebo problémy na vonkajších súčastiach auta vplyvom nadmernej korózie.

Starostlivo by k nákupu ojazdeného auta mali pristupovať aj motoristi. V kúpnej zmluve by rozhodne mali požadovať ustanovenie o tom, že vozidlo nebolo zatopené, aby v rámci reklamácie mohli žiadať finančnú kompenzáciu.

SkryťVypnúť reklamu

Výmena elektroinštalácie môže stáť až tisícky eur

"Vzhľadom na situáciu v Nemecku a v Belgicku sa dá očakávať, že sa na mnohých inzertných serveroch objaví väčšie množstvo áut práve z týchto krajín. Rovnako tak sa však môžu objaviť autá pôvodom z Česka, kde na niektorých miestach tiež došlo k lokálnym záplavám," dodal Vaněček.

Pri autách zo zahraničia väčšinou ide o individuálne dovozy. Podľa Vaněčeka sa neoplatí kupovať autá z druhej ruky od priekupníkov. Pri takýchto vozidlách hrozia problémy a s nimi spojené dodatočné náklady na opravy. Tie môžu mnohokrát prevýšiť aj cenu samotného vozidla.

"Správne by po zatopení vozidla mala byť vymenená celá elektroinštalácia, čo znamená náklady v hodnote stoviek až tisícok eur. Preto sú v mieste pôvodu zatopené autá prakticky nepredajné a smerujú na vývoz napríklad do Česka alebo na Slovensko," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (20. 5. 2022)
USD 1.053
AUD 1.504
CZK 24.700
JPY 134.460
CAD 1.349
GBP 0.847
HUF 385.830
PLN 4.642
CHF 1.027
SEK 10.510

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 088
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 231
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 496
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 905
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 408
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 161
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 132
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 120

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  3. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  4. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 16 257
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 023
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 733
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 118
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 094
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 972
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 137
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 739
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pripájajú sa k štrajkovej pohotovosti.


5 h

Počas dvoch dní ho predstavia vo viacerých slovenských mestách.


SITA 5 h
Šéf Odborového zväzu KOVO Emil Machyna počas tlačového brífingu v Žiline.

Odborári začiatkom júna zmapujú ochotu ľudí zapojiť sa do štrajku.


SITA 5 h
Moskovské Červené námestie.

Rusku hrozí najprudší ekonomický pokles od rozpadu ZSSR.


19. máj

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  3. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  4. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 16 257
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 023
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 733
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 118
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 094
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 972
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 137
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 739
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťZatvoriť reklamu