BRATISLAVA. Až 64 percent Slovákov aktívne spravuje financie cez mobilný telefón. Mobil dominuje pri spravovaní osobných financií Slovákov aj z hľadiska času a frekvencie používania.
Našinci najviac využívajú jeho základné funkcie ako zadávanie platieb, sledovanie zostatkov, či potvrdzovanie platieb na internete. Vyplýva to z prieskumu UniCredit Bank.
Mobil alebo aplikácia
Ten tiež ukázal, že 45 percent Slovákov aktívne využíva na správu svojich financií iba mobilný telefón a aplikáciu v smartfóne, zatiaľ čo 32 percent stále uprednostňuje internetové bankovníctvo a ďalších 19 percent kombinuje obe možnosti.
Obľuba využívania mobilu je aj pri trvalých príkazoch, ktoré využíva až jedna štvrtina respondentov. V posledných rokoch je podľa prieskumu veľkým trendom tiež platenie pomocou QR kódov.
V používaní mobilného bankovníctva o niečo viac prevažujú muži. Ženy častejšie používajú internet banking alebo kombinujú mobilné bankovníctvo s internet bankingom.
Podľa UniCredit Bank nie je prekvapením, že mobilné bankovníctvo plne ovládlo mladšiu generáciu vo veku 18 až 26 rokov, využíva ho až 75 percent respondentov v tejto vekovej kategórii.
Internetové bankovníctvo má rada staršia generácia
Internetové bankovníctvo je naopak obľúbené u staršej generácie vo veku 54 až 65 rokov (49 percent respondentov v tejto vekovej kategórii). Mobilnú bankovú aplikáciu používa aspoň raz týždenne 26 percent respondentov. Necelá polovica (45 percent) uviedla, že ho používa aspoň každý druhý deň a 12 percent dokonca každý deň.
Pokiaľ ide o internetové bankovníctvo, raz týždenne ho využíva menej ako polovica používateľov (45 percent).
Orientačný prieskum o využívaní mobilného bankovníctva v porovnaní s internetovým bankovníctvom na českom a slovenskom trhu uskutočnila UniCredit Bank v júli 2021 prostredníctvom online panelu výskumnej agentúry IPSOS. Prieskumu sa zúčastnilo 982 respondentov z Českej republiky a 1010 respondentov zo Slovenska.