BRATISLAVA. UniCredit Bank začala pri náboroch zamestnancov využívať umelú inteligenciu. Od júla v susednom Česku a od septembra zavedie novinku aj na Slovensku.
Ide o náborový chatbot, ktorý s kandidátmi uskutoční prvé kolo pohovoru a poskytne dáta nielen firme, ale aj uchádzačom. S kandidátmi na danú pracovnú pozíciu sa nielen rozpráva, ale zároveň analyzuje ich dáta, testuje ich a triedi podľa toho, ako sa hodia do firmy.

„Digitalizácia má predovšetkým ušetriť prácu ľudí tam, kde to zvládne technológia,“ vysvetľuje novú stratégiu riaditeľka ľudských zdrojov UniCredit Bank Hana Čitbajová.
Podľa nej sa personalisti chcú viac venovať práci, pri ktorej ich stroje nikdy nenahradia. Ide o konzultantskú činnosť, poradenstvo a priamy kontakt so zamestnancami, v čom vidí budúcnosť HR.