BRATISLAVA. Uchádzači v súťaži na dostavbu diaľničnej križovatky D1/D4 pri Bratislave budú podľa nastavených kritérií motivovaní, aby skracovali lehotu výstavby.
Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nominant Sme rodina) o tom informoval v piatok počas živého prenosu na sociálnej sieti s tým, že cena nebude jediným kritériom pri vyhodnotení ponúk.
Potvrdil svoju predošlú informáciu, že verejné obstarávanie na križovatku spolu s rozšírením úseku D1 Bratislava - Triblavina spustí Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v piatok 3. septembra.
Chýbajúce napojenie diaľnic
To, že po blížiacom sa sprevádzkovaní zvyšných úsekov na diaľnici D4 v rámci PPP projektu nebude možné napojenie z D1, považuje minister dopravy za "prúser", ktorého dôvody siahajú do roku 2014.

K plánovanej dĺžke dokončenia križovatky D1/D4 sa nechcel vyjadrovať.
"Termín dostavby budeme poznať až vtedy, keď vyhodnotíme ponuky uchádzačov," uviedol Doležal. V minulosti však hovoril, že výstavba môže trvať približne tisíc dní, teda asi tri roky. Zároveň pripustil, že prípadné skracovanie lehoty výstavby môže byť aj na úkor ceny. Nedávne vyjadrenie generálneho riaditeľa NDS Juraja Tlapu, že križovatka D1/D4 by mohla byť dokončená až o päť rokov, označil za príliš konzervatívny odhad.
D1 sa bude dvíhať ponad D4
Po začiatku dostavby križovatky D1/D4 v rámci rozšírenia D1 bude podľa ministra presmerovaná doprava z D1 na obchádzkové trasy v troch pruhoch, ktoré treba pripraviť. Následne sa bude časť D1 dvíhať ponad D4 a obchádzkové trasy bude potom potrebné prestavať. "Dopravu to zaťaží," priznal Doležal.
Pokiaľ ide o meškajúcu výstavbu križovatky Triblavina, podľa ministra sama o sebe nič nerieši, pokiaľ Bratislavský samosprávny kraj nezabezpečí napojenie na okolité obce.