SME
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Špeciálny európsky vlak sa na ceste po kontinente zastavil v Bratislave

Ide o akciu v rámci Európskeho roka železníc.

Vlak vyštartoval z portugalského Lisabonu 2. septembra.Vlak vyštartoval z portugalského Lisabonu 2. septembra. (Zdroj: FB - ZSSK)

BRATISLAVA. Špeciálny európsky vlak Connecting Europe Expres, ktorý putuje po celom kontinente, v piatok dorazil do Bratislavy.

Ide o akciu v rámci Európskeho roka železníc, ktorý vyhlásila Európska komisia s cieľom podporiť a spropagovať osobnú a nákladnú železničnú dopravu v Európe.

Vlak prišiel na bratislavskú Hlavnú stanicu a do Múzea dopravy. Železnice Slovenskej republiky o tom informovali s tým, že vlak z Viedne do Bratislavy viezol špeciálny upravený rušeň Vectron.

Vlakom cestuje aj Iveta Radičová

Vlakom po Európe cestujú aj zástupcovia Európskej komisie, medzi inými aj Iveta Radičová, ktorá je koordinátorkou pre koridor TEN-T Stredomorie. Európsky rok železníc otvára priestor na diskusiu o výhodách a prínosoch železničnej dopravy, ako i o jej budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu

"Európske vlaky ponúkajú Európanom množstvo výhod a sú naším dôležitým spojencom v dosahovaní mnohých cieľov Európskej zelenej dohody, zelenej transformácie Európy a tiež významnej ambície, aby sa Európa stala do roku 2050 prvým klimaticky neutrálnym kontinentom,“ povedal zástupca vedúceho Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Radim Dvořák.

Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Roman Koreň uviedol, že skoro všetko, čo je na našej železnici moderné, je spojené s fondmi EÚ.

"Z tratí sa zmodernizoval úsek z Bratislavy po Žilinu v sume zhruba dve miliardy eur. Ďalšie stovky miliónov eur šli do vozidiel," podotkol.

Železnice v Európe podľa Koreňa prepravujú 7 percent všetkých cestujúcich a 11 percent všetkého tovaru, pričom vyprodukujú menej ako 0,5 percent emisií skleníkových plynov spôsobených dopravou.

SkryťVypnúť reklamu

Generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila privítal, že vláda v stredu odobrila návrh na prípravu štúdie uskutočniteľnosti plánovanej stavby vysokorýchlostnej železnice medzi Budapešťou, Bratislavou, Brnom, Prahou a Varšavou.

"Pre Slovensko by znamenala príležitosť pre jednoduchšie prepojenie obyvateľov aj z priľahlých lokalít a je dôkazom, že Slovensko chce byť súčasťou európskeho železničného priestoru," myslí si Havrila.

Základ dopravného systému

Železničná doprava je podľa predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa Železničnej spoločnosti Slovakia Cargo, a. s. (ZSSK CARGO) Romana Gona vzhľadom na svoju nízku uhlíkovú stopu, veľkú kapacitu prepravy a komfort predurčená byť základom celého dopravného systému. "Veríme, že aj takýmito aktivitami sa podarí urýchliť zjednocovanie železničných dopravných systémov v Európe a pritiahnuť väčšie množstvo zákazníkov," vyhlásil Gono.

SkryťVypnúť reklamu

Európsky expres vyštartoval z portugalského Lisabonu 2. septembra a svoju cestu po Európe ukončí 7. októbra v Paríži. Prejde 26 členských štátov EÚ s viac ako sto zastávkami po trase v dĺžke zhruba 20-tisíc kilometrov cez 33 hraničných priechodov a do projektu sa zapojí 40 rôznych partnerov.

Vzhľadom na rôzne šírky rozchodu v rámci Európy Connecting Europe Express v skutočnosti zahŕňa tri vlaky (pyrenejský, štandardný a pobaltský), ktoré sa budú stretávať pozdĺž trasy.

Projekt pripomína, že interoperabilita medzi niektorými časťami európskej železničnej siete nie je stále úplná, avšak prezentuje spoluprácu medzi železničnými podnikmi a manažérmi infraštruktúry.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (24. 5. 2022)
USD 1.066
AUD 1.498
CZK 24.594
JPY 136.050
CAD 1.363
GBP 0.848
HUF 381.650
PLN 4.621
CHF 1.031
SEK 10.492

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceš prácu v IT?
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  4. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. 6 praktických tipov - ako na sušenie potravín v sušičke
  2. Cukrovka skracuje dĺžku života
  3. Hluk v školských triedach sa dá riešiť izoláciou
  4. Chceš prácu v IT?
  5. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  6. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  7. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  8. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 219
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 380
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 152
  4. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 1 853
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 701
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 430
  7. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 227
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  4. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  7. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  8. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 7 638
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 879
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 4 856
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 4 535
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 3 869
  6. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 3 641
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 225
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 108
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lokalita, v ktorej vlastní pozemky spoločnosť Vamax-X.

Majetok podnikateľa stále rozpredávajú, do dražby idú pozemky v Budči.


38m
Budova stojí medzi Panónskou cestou v bratislavskej Petržalke, z druhej strany susedí so železničnou traťou. Pracovníci VšZP sa sem budú sťahovať z dvoch budov, z bratislavského Ružinova a z Petržalky.

Súdy vyše šesť rokov nevedia rozhodnúť, či nezaplatil generálny dodávateľ alebo pochybil staviteľ


a 2 ďalší 2 h
Do kufra plného kanistrov kamery nevidia.

Čerpacie stanice zatvárajú, nemajú benzín.


a 1 ďalší 3 h
Kompletne zrekonštruovaná má byť budova bývalého daňového úradu so 14 plnohodnotmými nadzemnými a jedným podzemným podlažím.

Developerovi skrížila plány pandémia.


3 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  4. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  7. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  8. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 7 638
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 879
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 4 856
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 4 535
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 3 869
  6. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 3 641
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 225
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 108
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu