Majú za sebou v mnohých ohľadoch rekordný rok. Takmer všetky veľké obchodné reťazce si vlani polepšili. Ako sa však bude situácia vyvíjať ďalej?
Aj do maloobchodného trhu s potravinami sa premieta rast popularity predaja cez internet. Ďalšou výzvou bude uniesť tlak rastúcich cien dodávateľov. Podobne ako iné odvetvia, aj maloobchod hlási rast nákladov.
INDEX sa na situáciu v sektore a očakávania do budúcnosti pýtal najväčších maloobchodných sietí na Slovensku.
Na naše otázky odpovedali:
- Tomáš Bezák, hovorca spoločnosti Lidl Slovenská republika
- Miroslav Labaš, konateľ spoločnosti Labaš
- Branislav Lellák, hlavný riaditeľ obchodnej sekcie Coop Jednota Slovensko
- Kvetoslava Kirchnerová, hovorca spoločnosti Billa
- Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovenská republika
Do akej miery zmení pandémia ďalší vývoj na maloobchodnom trhu v potravinárskom segmente? Posilní sa predaj potravín cez e-shopy?
Tomáš Bezák, Lidl Slovenská republika: Skúsenosť z predošlých šestnástich mesiacov ukazuje, že opatrný zákazník preferoval nakupovanie cez e-shopy. V danom období ich vzniklo viacero, respektíve viacero predajcov posilnilo svoju prítomnosť v tomto segmente.