Piatok, 22. október, 2021 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Obchvat Bratislavy je mixom lajdáckych rozhodnutí (otázky a odpovede)

Ako vznikol problém s križovatkou D1/D4 a čo bude ďalej?

Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

Väčšinu z posledných úsekov nultého obchvatu Bratislavy D4/R7 mali otvoriť už tento víkend, ale situácia sa opäť skomplikovala.

Motoristom sprístupnia časť diaľnice D4 od križovatky Bratislava-Petržalka po križovatku Ketelec (označovaná ako Bratislava – Juh), ktorej súčasťou je aj nový Lužný most cez Dunaj.

Úsek od Petržalky po Jarovce, ktorým sa vodiči budú môcť napojiť na diaľnicu D2 do Rakúska, Maďarska a Česka, však otvoria až budúci víkend.

V nedeľu mala byť hotová aj šesťkilometrová časť rýchlostnej cesty R7 od križovatky Bratislava-Nivy (Prievoz) po križovatku Bratislava-Juh, čím sa malo hlavné mesto konečne prepojiť s Dunajskou Stredou. K tomu však rovnako dôjde až na budúci víkend.

Súvisiaci článok Vallo: To, že D4 nebude priamo napojená na D1, je obrovské zlyhanie štátu Čítajte 

Diaľnici D4 s celkovou dĺžkou 27 kilometrov medzi Jarovcami a Račou chýba ešte trojkilometrový úsek medzi Ivankou pri Dunaji a Vajnormi. Odovzdaný by mal byť v októbri. Plán do budúcnosti je, že D4 bude pokračovať tunelom Karpaty s vyústením pri Marianke, pričom sa napojí na diaľnicu D2.

Otváranie úsekov v niekoľkých fázach zdôvodňuje minister dopravy Andrej Doležal (Sme rodina) zložitosťou prípravy dopravného značenia a organizácie dopravy v danom území: "Dôjde k prepájaniu nových úsekov diaľnice a rýchlostnej cesty s existujúcimi rýchlostnými komunikáciami."

Primátor mesta Bratislave Matúš Valložiada, aby v čase otvorenia nových úsekov R7 bola už hotová aj jej najdôležitejšia časť - mimoúrovňová križovatka Prievoz pod Prístavným mostom. Práve tu sa vodiči z R7 rozbehnú do bratislavských ulíc a na existujúci obchvat D1.

"Táto križovatka stále dokončená nie je a niektoré zjazdy a prepojenia – napríklad odbočenie z D1 od Senca na Bajkalskú ulicu, z Bajkalskej na Prístavný most do Petržalky a priame prepojenie zo Slovnaftskej na Petržalku - stále nefungujú," varuje primátor.

Projekt je financovaný formou verejno-súkromného partnerstva (PPP). Postavilo ho konzorcium D4R7 Construction, ktoré združuje stavebné spoločnosti Ferrovial Agroman zo Španielska a Porr Bau z Rakúska.

Štát bude nultý obchvat splácať 30 rokov, každý rok ho to vyjde na 56,7 milióna eur. Po zohľadnení inflácie by tak mal stáť celkovo 1,9 miliardy eur. Zmluva bola uzavretá v roku 2016.

Komu obchvat pomôže najviac?

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Chcete dostať upozornenie na najnovší článok tohto autora?
Objednajte si notifikáciu priamo na váš e-mail.
Odoberať autora na email
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Britská kráľovná Alžbeta.

Experti radia, či je zlato vhodné pre menšieho investora.


4 h
Víťazi ocenenia FéliX (zľava): Kellys Bicycles, Innovatrics a Bivio

INDEX a Slovenská sporiteľňa vyhlásili výsledky prvého ročníka súťaže.


redakcia INDEX 20. okt
Prezident Prezídia Asociácie DDS Martin Višňovský

Martin Višňovský o Krajniakovej reforme dobrovoľného sporenia na dôchodok.


20. okt
Pôvodná vizualizácia projektu Za stanicou.

Avoris sa stal spolumajiteľom pozemkov pod projektom Za stanicou.


19. okt
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Infektológ Vladimír Krčméry je jednou z najznámejších tvarí očkovacej kampane na Slovensku

Na facebooku kolovala výzva na smrť mojich vnúčat, vraví Krčméry.


2 h
Týždeň Petra Schutza

Kde nič nie je, ani OĽaNO neberie.


21. okt
Za komunistického režimu sledovala štátna moc slobodných novinárov, ktorí aj na takýchto strojoch tlačili samizdaty.

Keď novinári pálili odkazy v popolníkoch.


21. okt
Kovalčuk by mal byť neoficiálnym kapitánom ruského tímu.

Rusi vymenili trénera olympijského výberu po pár dňoch. Bezdôvodne.


21. okt
Skryť Zatvoriť reklamu